روحانی مچکریم

شهرداد روحانی با «ابدیت»، «زیبایی عشق» را به «سرزمین مادری» کشاند

خبرگزاری پانا: شب نوزدهم اردیبهشت ماه بهاری از موسیقی شد که با «اسب ایرانی» در «سفری کوتاه» زیر «سایه چمن»، «قطره های باران» را بر«سیمای جان» پذیرا می شد. در«ابدیت»، «مادر»، «زیبایی عشق» را با «رقص بهار» به «سرزمین مادری» می کشاند. و «باران» پایان بخش این شب زیبا بود.

کد مطلب: ۳۴۶۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، شبی دیگر در برج میلاد با حال و هوای موسیقی کلاسیک و اجرایی بی نظیر خاطره انگیز شد، شبی که پر از انرژی و ترنم موسیقی بود برای تک تک کسانی که میزبان شده بودند نت هایی را که برآمده از قلب و روح نوازندگان ارکستری به رهبری شهرداد روحانی بود.

شهرداد روحانی شب گذشته باشکوه هرچه تمام تر اجرایی را به صحنه برد که در آن برای اولین بار هم پیانو نواخت و هم رهبری ارکستر را عهده دار بود. شب نوزدهم اردیبهشت ماه بهاری از موسیقی شد که با «اسب ایرانی» در «سفری کوتاه» زیر «سایه چمن»، «قطره های باران» را بر«سیمای جان» پذیرا می شد. در«ابدیت»، «مادر»، «زیبایی عشق» را با «رقص بهار» به «سرزمین مادری» می کشاند. و «باران» پایان بخش این شب زیبا بود.

این کنسرت در دو قسمت میزبان مخاطبانش بود که به خوبی از پس این مهمان نوازی برآمد. در قسمت اول قطعات «جشن دهقان»، «اسب ایرانی»، «بویر احمدی»، «سفری کوتاه»، «سایه چمن»، «قطره های باران»، «مجنون نبودوم»، «باغ ایرانی»، «سیمای جان»، «روانی» و قطعه ای کردی اجرا شد و بخش دوم به اجرای قطعاتی اختصاص داشت که به گوش مخاطبان آشناتر بود و شوروحال دیگری به پا کرد. «عذرا»، «ابدیت»، «فریاد تهی»، «مادر»، «زیبایی عشق»، «سرزمین مادری»، «رقص بهار»، و «اصفهان» قطعات بخش دوم این کنسرت بود.

شهرداد روحانی در بخش اول پس از اجرای چند قطعه به صحبت با حاضران در سالن پرداخت و گفت: خیلی خوشحالم که امشب برای شما این برنامه را اجرا می کنیم. فرصت زیادی نداشتیم که هم برنامه را آماده کنیم و هم برای کنسرت تبلیغ کنیم اما در این لحظه که می بینم شما تا این حد استقبال کرده اید برایم جای امیدواری و دلگرمی دارد.

وی افزود: ما تنها چهار روز قبل توانستیم این برنامه را آماده کنیم بخاطر همین از شما می خواهم این موزیسین های خوبمان را که به خوبی روی صحنه حاضر شدند تشویق کنید که من واقعا ازشون ممنونم. به قدری از خود مایه گذاشتند که من نمی دانم چطور باید از این عزیزان تشکر کنم.

پس از صحبت های این رهبر ارکستر قطعه «باغ ایرانی» به اجرا در آمد که شهرداد روحانی در توضیح این قطعه گفت: خوشبختانه در خانواده های ایرانی به موسیقی پرداخته می شود و هستند که خانواده هایی که فرزندان شان موزیسین هستند در این قطعه نیز دو سولیست یک نوازنده ویولن و یک نوازنده ویولنسل با ما همکاری می کنند که دو بردارد هنرمند هستند. من همواره همکاری های خیلی خوبی با این دو هنرمند داشته ام، اتفاق خیلی خوبی است که دو برادر باهم روی صحنه باشند و همزمان بنوازند.

قطعه دیگری که در بخش اول با استقبال خوبی مواجه شد اجرای موسیقی فیلم «روانی» هیچکاک اثر برنارد هرمان بود که پس از آن نیز قطعه پایانبخش قسمت اول به اجرا درآمد که شهرداد روحانی در توضیح این قطعه اظهار کرد: این قطعه یک اثر کردی است که بر روی نت سل اجرا می شود و ما آن را به هموطنان کردی تقدیم می کنیم. در این قطعه سعی شده بیشتر روی نت سل تاکید شود.
یک آنتراکت کوتاه داده شد تا هم پیانو شهرداد روحانی آماده نواختن این هنرمند شود و هم گروه برای اجرای قطعات بخش دوم تنفسی کوتاه داشته باشند.

پس از این آنتراکت کوتاه گروه به همراه شهرداد روحانی با تشویق حاضران در سالن که تقریبا تمامی جایگاه های سالن اجرای برج میلاد را پر کرده بودند به روی سن حاضر شدند و بخش دوم با نوای پیانوی شهرداد روحانی آغاز شد. نوایی زیبا که تنها می توانست از پنجه های این هنرمند بزرگ جان گرفته و گوش نواز شود. قطعه «عذرا» با شورو حالی زیاد به اجرا درآمد و پس از پایان این قطعه شهرداد روحانی با اشاره به اینکه این قطعه را برای مادر خود نوشته است، بیان کرد: قطعه «عذرا» را برای مادرم نوشته ام که همیشه در تمامی لحظاتی که موسیقی کار می کردم مرا حمایت می کرد و در تمامی آن لحظات پشت محکم من بود امروز جایشان خالی است همیشه در تمامی اجراها در این ردیف اول روی یکی از همین صندلی ها می نشینند و به من انرژی و دلگرمی می دهند اما امروز جایشان خالی است.

قطعه بعدی «ابدیت» بود که روحانی درباره این قطعه گفت: این قطعه را پس از مرگ پدرم برای ایشان نوشتم؛ پدرم رضا روحانی موزیسین خیلی خوبی بوده اند که علت اینکه من و برادرانم هم موزیسین شدیم بخاطر وجود پدرم بوده است.

پس از این قطعه که فضای غم انگیزی داشت، یک قطعه حماسی بنام «فریاد تهی» به اجرا در آمد، قطعه ای که شهرداد روحانی در زمان جنگ آن را نوشته است و درباره آن عنوان کرد: این قطعه هدیه به تمام عزیزانی است که برای دفاع از خاک عزیز و میهن مان ازخودگذشتگی کرده اند و با این از خودگذشتگی نگذاشتند ذره ای از حاکمان از دست برود.

چیدمان قطعات به زیبایی و با اندیشه انجام شده بود بالا و پایین شدن نت ها و قطعاتی که در کنار هم از ایجاد ریتم یکنواخت ممانعت می کرد و فضایی تواما آرامش بخش و پر شور و حال را ایجاد می کرد.

«مادر» قطعه بعدی بود که آرامش بخش و زیبا بود، شهرداد روحانی این قطعه را به تمامی مادران تقدیم کرد. «رقص بهار» نیز به زیبایی اجرا شد و روحانی پس از آن با اشاره به اینکه چقدر زود به پایان برنامه رسیدیم گفت: قطعه آخری که اجرا می کنیم برای هموطنان اصفهانی است و از ساخته های جواد معروفی. این قطعه را به هوطنان اصفهانی تقدیم می کنیم.

شهرداد روحانی برای قطعه بیز عنوان کرد: اگر بخواهید قطعه «عذرا» را دوباره اجرا می کنم و یک قطعه ای هم بوده که در 18 سالگی نوشته ام، همین چند سال پیش، اگر دوست داشته باشید آن را نیز اجرا می کنم...

با تشویق و استقبال حاضران هر دو قطعه به اجرا در آمد. فریاد روحانی مچکریم در سالن طنین انداز شد، در حالی که حاضران از صندلی های شان بلند شده بودند و قصد ترک سالن را داشتند شهرداد روحانی اعلام کرد قطعه دیگری را نیز اجرا می کنند، با خوشحالی و شورو شوق فراوان صندلی ها باز پر شدند و «باران» به زیبایی هرچه تمام تر به اجرا در آمد و پایان بخش این کنسرت شد. نت ها هم در این شب بهاری قصد ترک سالن را نداشتند.

شبی دیگر با هنرمندی و هنرنمایی شهرداد روحانی و ارکستری متشکل از نوازندگان و هنرمندان نام آشنای آن رقم خورد. علی جعفری پویان به عنوان کنسرت مایستر در این کنسرت حضور داشت. پیروز ارجمند مدیر مرکز موسیقی وزارت ارشاد از جمله حاضران در این کنسرت بود که با حضور بر روی سن دسته گلی را تقدیم شهرداد روحانی کرد.

زهرا صفایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار