در دهمین کنگره بین ‌المللی مهندسی عمران در دانشگاه تبریز مطرح شد:

شکرچی زاده : عمر متوسط جاده های کشور ۵ سال است /متوسط جهانی 15 سال

خبرگزاری پانا:رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی وزارت مسکن و شهرسازی با بیان اینکه عمر متوسط جاده های کشورهای توسعه یافته ۱۵ سال است، گفت: عمر متوسط جاده های کشورمان پنج تا شش سال است .

کد مطلب: ۳۴۵۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،محمد شکرچی زاده در دهمین کنگره بین ‌المللی مهندسی عمران در دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه جاده های کشور ما وضعیت مناسبی ندارند ، اظهارداشت : در اجرای پروژه های عمرانی و ساختمانی کشورمان به مسئله مهم صنعتی سازی به عنوان توسعه پایدار توجه چندانی نمی شود .

وی با بیان اینکه استفاده از مصالح نامرغوب در جاده ها باعث کاهش کیفیت و عمر آسفالت جاده می شود، ادامه داد: باید در خصوص جاده نظارت های بیشتری به مصالح و کیفیت آسفالت داشت.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای زلزله خیز دنیا است، افزود : در چهل سال اخیر ۳۰ درصد زلزله هایی که بالای ۱۰ هزارنفر تلفات داشته اند در کشور ما اتفاق افتاده است.

شکرچی زاده ادامه داد: این آمار نشان می دهد که باید بیش از پیش به مقاوم سازی ساخت و سازها توجه کنیم چرا که می توان با انجام مطالعات و افزایش نظارت بر ساخت و سازها این تهدیدات و خسارت های زلزله را به حداقل برسانیم.

وی به راه اندازی دفتر منطقه ای مطالعات راه و شهر سازی وزارت مسکن و شهرسازی در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این مرکز به راحتی می توان ارتباط علمی با دانشگاه های استان در اجرای پروژه های عمرانی و ساختمانی را گسترش داد و اجرای پروژه ها را مدیریت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار