رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مطرح کرد : استفاده از ظرفیت دیپلماسی برای صدور خدمات مهندسی

تهران (پانا) - رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن تشریح جزئیات برگزاری اولین کنفرانس و نمایشگاه صنعت ساخت، می‌گوید در کلانشهرها اگر حوادثی همچون زلزله رخ دهد، آسیب‌پذیرترین بخش شهرها بافت‌های ناکارآمد هستند و برنامه‌ریزی شده است در نشستی با صاحبنظران راهکارهایی برای حل مشکلات آنها و مقاوم سازی به دست آید.

کد مطلب: ۸۰۰۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مطرح کرد : استفاده از ظرفیت دیپلماسی برای صدور خدمات مهندسی

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد شکرچی‌زاده درباره اولین کنفرانس و نمایشگاه صنعت ساخت به ارایه نکاتی پرداخت و گفت: کنفرانس صنعت ساخت اولین دوره خود را تجربه می‌کند. معمولا کنفرانس‌هایی که برگزار کردیم در رابطه با موضوعات خاص مورد استفاده در صنعت ساختمان همچون بتن یا فولاد یا انرژی برگزار می‌شدند که موضوعات محدودی بودند و کنفرانسی که به صورت عمومی به موضوع ساخت بپردازد را تاکنون برگزار نکرده‌ایم. بنابراین کنفرانس با یک نگاه کلی به موضوع با اهمیت ساخت می‌پردازد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزاری کنفرانس را به صورت پنل و نه ارایه مقاله معرفی کرد و در بیان جزئیات پنل‌ها، توضیح داد: موضوعات مقاوم‌سازی در بافت‌های فرسوده و تامین مسکن برای طبقات کم‌درآمد که عموما در این بافت‌ها ساکن هستند، تاب‌آوری شهری و افزایش آن با توجه به اهمیت که افزایش تاب‌آوری شهرها برای برخورد با حوادثی همچون زلزله باید داشته باشند بخشی از موضوعات پنل‌ها هستند.

وی تصریح کرد: در کلانشهرها اگر حوادثی همچون زلزله رخ دهد آسیب‌پذیرترین بخش شهرها که بافت‌های ناکارآمد هستند را باید بتوان مقاومت‌شان را بهبود بدهیم.

شکرچی‌زاده ادامه داد: موضوعات دیگر پنل‌ها نیز شامل موضوعات تامین مالی برای انجام پروژه ها در شرایط محدودیت و تنگنای مالی دولت، راهکارهایی که در حوزه ساخت و زیرساخت باید مورد توجه قرار بگیرد در پنل‌ها مور بحث و تبادل‌نظر قرار می‌گیرد.

وی موضوع دیگر پنل های اولین کنفرانس و نمایشگاه صنعت ساخت را موضوع محیط‌زیست و انرژی عنوان کرد و گفت: با توجه به آنکه میزان مصرف انرژی در ایران بالا است موضوع محیط‌زیست و انرژی برای ما بسیار مهم است . به ویژه آنکه آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۸ اصلاح الگوی مصرف که اخیرا اعلام شده، موردتوجه ویژه ما به عنوان برگزار کننده این کنفرانس و نمایشگاه قرار دارد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اعلام کرد: مطلب دیگری که به آن توجه خواهد شد موضوع ارتباط بین بخش‌های مختلفی است که در حوزه ساخت با هم کار می‌کنند. ارتباط بین بخش‌های مختلف می‌تواند در قالب هوشمندسازی راندمان بیشتری داشته باشند.

وی با یادآوری اینکه قبلا موضوع ساختمان‌های هوشمند نیز موردتوجه مرکز تحقیقات بوده، گفت: شهرهای هوشمند بسیار فراتر از ساختمان‌های هوشمند هستند برای اینکه در شهر هوشمند باید مدیریت شهری، حمل و نقل شهری، مدیریت مصرف انرژی و حوزه‌های دیگری که در شهر وجود دارد را هوشمندسازی کنیم. در همین راستا نیز موضوع ساختمان‌های هوشمند در کنفرانس طرح و بررسی خواهد شد.

شکرچی‌زاده، فن‌آوری‌های نوین در صنعت ساخت و نحوه استفاده از ظرفیت دیپلماسی برای صدور خدمات مهندسی در کشور را از دیگر موضوعات پنل‌ها عنوان کرد و گفت: شیوه برگزاری به صورت پنل است و مقاله‌ای ارایه نمی‌شود. صاحبنظران در این حوزه‌ها مطالب خود را مطرح می‌کنند و پرسش و پاسخ در این زمینه انجام خواهد شد. افرادی نیز که دعوت شده‌اند افراد کارشناس و خبره و صاحبنظر هستند که برنامه را اداره می کنند.

گفتنی است اولین کنفرانس و نمایشگاه صنعت ساخت توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، روز پنجشنبه ۳ اسفندماه سالجاری در محل هتل المپیک آغاز به کار می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار