رئیس بسیج زنان کشور به پانا خبر داد؛

اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان در مجموعه‌های سپاه و بسیج

خبرگزاری پانا: رئیس بسیج زنان کشور با بیان اینکه اگر بحث ازدیاد جمعیت برای کشور یک راهبرد تلقی می شود قطعا باید قانون افزایش مرخصی زایمان نیز اجرا شود، گفت: قانون افزایش مرخصی زایمان از 6 به 9 ماه در مجموعه سپاه و بسیج برای زنان ستادی و نیروهای رسمی این دو ارگان حدود 3 سال است که اجرا می شود.

کد مطلب: ۳۴۴۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد

مینو اصلانی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه موضوع افزایش مرخصی زایمان زنان بر اساس یک نیاز جامع و ضروری برای قشر بانوان تعریف شده است، گفت: تعداد خانم های شاغل در جامعه در نهادهایی مانند آموزش و پرورش که با بخش کثیری از دختران روبرو هستند، زیاد بوده و مطالبه آن ها اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان است.


رئیس بسیج زنان کشور با بیان اینکه اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان مطالبه جدی خانم های شاغل است، گفت: زنان در کشور نقش مهمی را ایفا می کنند و از آنجا که سیاست نظام به افزایش جمعیت حرکت می کند مسئولان هم باید تسهیلاتی را برای این سیاست در نظر بگیرد.


وی در ادامه ضمن یادآوری موضوع پیری جمعیت در کشور افزود:کشور ایران با مساله پیری جمعیت در سال های آینده روبرو می شود و همه قوانین باید به سمت تداوم نسل برود و زیرساخت ها را به این سمت ببریم. البته عمده ایرادی که دستگاه های اجرایی برای اجرا نکردن قانون مرخصی زایمان می گیرند، کمبود اعتبارات لازم برای اجرای قانون است.


این مقام مسئول ادامه داد: اگر جمعیت کهنسال و پیر در کشور داشته باشیم بودجه ها را باید صرف درمان کنیم و بودجه ها زیرساخت ها با مشکل روبرو خواهد شد و نداشتن اعتبار برای اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان حرف غیر منطقی و غیر استراتژیکی است. ما برای داشتن آینده درخشان در کشور نیاز به اجرای قانون مرخصی زایمان داریم و از بودجه هر جایی که می توانیم باید بزنیم و به این موضوع اولویت دهیم.


وی اضافه کرد: اگر بحث ازدیاد جمعیت برای کشور یک راهبرد تلقی می شود قطعا باید قانون افزایش مرخصی زایمان نیز اجرا شود. بنابراین باید علاوه بر اجرای قانون فرهنگسازی ازدیاد نسل هم انجام شود و آن را هزینه ندانیم بلکه سرمایه گذاری کنیم.


رئیس بسیج زنان کشور تصریح کرد: در حال حاضر قانون افزایش مرخصی زایمان از 6 به 9 ماه در مجموعه سپاه و بسیج برای زنان ستادی و نیروهای رسمی این دو ارگان حدود 3 سال است که اجرا می شود و این مساله با استقبال مسئولان روبرو شد. ضمن اینکه 9 ماه برای خانم های مجموعه مرخصی در نظر گرفته می شود برای مردان نیز 2 هفته مرخصی پیش بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار