مشاور پارلمانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با پانا اعلام کرد

مشکل اعتبار اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان زنان به 9 ماه رفع شد

تهران (پانا) - افزایش مرخصی زایمان زنان در سال 92 از سوی مجلس تصویب شد تا گامی مثبت برای اصلاح الگوی جمعیتی کشور برداشته شود اما این مصوبه فقط در برخی نهادهای دولتی اجرا شد و بسیاری از دستگاه‌ها به بهانه نبود اعتبار آن را اجرا نکردند. اکنون به گفته مشاور امور پارلمانی و حقوقی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری مشکلات اعتباری برای اجرای این قانون برطرف شده است.

کد مطلب: ۹۲۳۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
مشکل اعتبار اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان زنان به 9 ماه رفع شد

اشرف گرامی‌زادگان، مشاور پارلمانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با پانا درباره پیگیری معاونت زنان برای رفع اشکال حقوقی قانون افزایش مرخصی زایمان زنان از 6 به 9 ماه گفت: با توجه به اینکه خیلی از نهادها به بهانه نبود اعتبار قانون افزایش مرخصی زایمان زنان را اجرا نمی‌کردند، معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در چارچوب سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده و بررسی رفع مشکلات اجرایی و اعتباری این قانون را در دستور کار قرار داد و اکنون با تلاش‌هایی که صورت گرفت مشکل حل شده است.

معاون حقوقی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری افزود: بسیاری از زنان برای مرخصی زایمان مشکل داشتند و برخی نهادها قانون را اجرا نمی‌کردند. این زنان به دیوان عدالت اداری شکایت کردند و دیوان عدالت اداری رأی صادر کرد که 9 ماه مرخصی زایمان حق زنان است و از دولت خواست تا برای این موضوع اعتبار لازم را در نظر بگیرد.

وی اضافه کرد: از آنجا که دیوان عدالت اداری حکمی مبنی بر حق استفاده زنان از ۹ ماه مرخصی برای زایمان داده است، رأی وحدت رویه دیوان عدالت اداری را دو هفته گذشته به رئیس جلسه کمیسیون دولت دادیم و اعلام کردیم که بر مبنای رای دیوان عدالت اداری باید برای اجرای قانون افزایش مرخصی زنان اعتبار سنجیده شود. به همین دلیل در جلسه دولت تصویب شد که برای این قانون اعتبار لازم در نظر گرفته شود تا تمام نهادها آن را اجرا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار