ساخت منطقه گردشگری جزیره هرمز آغاز می شود

خبرگزاری پانا: معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از اغاز عملیات اجرایی ایجاد منطقه نمونه گردشگری جزیره هرمز در اینده نزدیک خبر داد.

کد مطلب: ۳۴۳۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، فرشید واحدی گفت : در سفر هیئت دولت به استان هرمزگان تبدیل جزیره هرمزبه عنوان یکی از مهمترین مناطق نمونه گردشگری هرمزگان مصوب شده است.

وی افزود: مطالعات به منظور ساخت منطقه نمونه گردشگری جزیره هرمز در اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان به اتمام رسیده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان تصریح کرد:
سرمایه گذار بخش خصوصی برای ایجاد منطقه نمونه گردشگری هرمز انتخاب شده است و
هفت هکتار از اراضی این جزیره در اختیار این سرمایه گذار قرار خواهد گرفت و اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان ،زیرساختهای اولیه را فراهم کرده است.
واحدی گفت: در صورت لزوم تسهیلات بانکی در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.
واحدی اعلام کرد: بنا به گفته سرمایه گذار بخش خصوصی ساخت هتل نمکی به عنوان یکی از منحصربفردترین هتلهای کشور از طرح های منطقه نمونه گردشگری هرمز خواهد بود.
وی گفت : ساخت هتل نمکی به تنهایی می تواند به عنوان جاذبه ای بی بدیل در آبهای خلیج فارس گردشگران زیادی را به جزیره هرمز جذب کند.
به گفته وی، طبیعت جزیره هرمز به گونه ای است که امکان ساخت هتل نمکی را در این جزیره فراهم می کند.
معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان همچنین به ساخت پارک ساحلی با صرف هزینه 500 میلیون تومان اشاره کرد و گفت: با ساخت این پارک ساحلی شاهد رونق گردشگری در هرمز بودیم که امیدواریم با افتتاح هتل در این جزیره نیز گردشگری جزیره بیش از پیش رونق گیرد.
واحدی تاکید کرد: این اداره از تمام سرمایه گذاران بخش خصوصی علاقه مند برای ایجاد تاسیسات گردشگری در جزیره هرمز استقبال خواهد کرد.
هرمز، جزیره‌ای بیضی شکل و گنبد نمکی به مساحت 42 کیلومتر مربع برابر با 16 مایل مربع است که در ورودی خلیج فارس و در 8 کیلومتری بندرعباس واقع شده است.
این جزیره را به علت موقعیت جغرافیایی آن و مجاورت با تنگه هرمز، کلید خلیج فارس می‌دانند. همین موقعیت است که آن را در طول تاریخ، از نظر راهبردی و بازرگانی از اهمیت خاصی برخوردار کرده ‌است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار