اراده دستگاه قضا برای مبارزه با فساد اقتصادی جدی است

خبرگزاری پانا :دادستان کل کشور گفت: اراده دستگاه قضایی کشور برای مبارزه با فسادهای اقتصادی، زمین‌خواری و مبارزه با قاچاق کالا جدی است.

کد مطلب: ۳۴۳۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر ،حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در آیین تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید دادگستری کل استان بوشهر اظهار داشت: امروز دستگاه قضایی با عزم و اراده‌ای جدی با مفاسد اقتصادی، زمین‌خواری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و قاچاق کالا مبارزه می‌کند.
وی افزود: در این ارتباط به دادستان‌های سراسر کشور تاکید شده تا نسبت به گزارش‌های زمین خواری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغ‌ها، مفاسد اقتصادی و قاچاق کالا با حساسیت برخورد کنند و هیچ چشم‌پوشی در این زمینه نداشته باشند.

دادستان کل کشور اضافه کرد: در مبارزه با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغ‌ها اول باید وزارت جهاد کشاورزی با همکاری نیروی انتظامی موضوع تغییر کاربری را متوقف کند و اگر نتوانست به دستگاه قضا گزارش تا دادستان‌ها با تشکیل پرونده کار را دنبال کنند.

رئیسی با بیان این که امروز قاچاق کالا تولید ملی را در کشور تهدید می‌کند، گفت: برای رسیدن به اشتغال مفید و رونق تولید در جامعه باید با قاچاق کالا قاطعانه مبارزه کرد.

وی یادآور شد: امروز ظرفیت دادگاه‌های انقلاب و دادگستری‌های کشور در نقاط مرزی و به‌ویژه بندری صرف مبارزه با قاچاق کالا می‌شود ولی این کافی نیست.

رئیسی اضافه کرد: در این ارتباط باید یکسری تصمیم‌های اقتصادی در نظام پولی و ریالی از سوی مسئولان اقتصادی گرفته شود که قاچاق برای قاچاقچیان کالا سود نداشته باشد.

دادستان کل کشور گفت: هم‌اکنون در دادسرای تهران 100 محکوم اقتصادی در زندان هستند.

رئیسی ادامه داد: برای این که جلو فساد اقتصادی در جامعه گرفته شود باید عزم قوی زمینه‌های فساد را در جامعه به طور کامل از بین برد.

وی افزود: پیام هشت ماده‌ای رهبر معظم انقلاب جامع‌ترین منشور مبارزه با مفاسد اقتصادی برای قوای سه گانه است که پس از 12 سال این پیام همچنان جامعیت و روشنی خود را برای مسئولان به همراه دارد.

رئیسی بیان کرد: با اصلاح امور باید زمینه خلاف، فساد و کجی‌ها را در جامعه از بین برد.

وی یادآور شد: به جای اعلام برخی آمارهای فساد که باعث نگرانی مردم می‌شود، مسئولان اقداماتشان را در زمینه بستن دریچه‌های سوء استفاده در جامعه بیان کنند.

رئیسی گفت: مدیران منشور جامع مبارزه با مفاسد اقتصادی را بدون فرافکنی اجرایی کنند تا به اعتماد مردم و رضای خدا برسیم.

وی تاکید کرد: توسعه یافتگی امری ضروری است ولی در کنار آن نظارت و کنترل باید متناسب با توسعه یافتگی انجام شود.

دادستان کل کشور گفت: مدیران و قضات بدانند شرط مهم موفقیت در عرصه‌های اجتماعی داشتن ظرفیت لازم است که این در پرتور ارتباط با خدا به وجود می‌آید.
در این مراسم با تقدیر از زحمات حیدر بحرانی، علی جمادی به عنوان رئیس کل دادگستری استان بوشهر معرفی شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار