مطهری در گفت‌وگو با پانا :

حضور زنان با رعایت ضوابط اسلامی در استادیوم های ورزشی مشکلی ندارد

خبرگزاری پانا: نماینده مردم تهران درخصوص حضور بانوان در ورزشگاه ها گفت: اگر ضوابط اسلامی در این زمینه رعایت شود مشکلی برای حضور زنان در استادیوم ها و ورزشگاه ها وجود ندارد .

کد مطلب: ۳۴۰۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد

علی مطهری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درباره نظر شهید مطهری نسبت به حضور زنان در اجتماع گفت: استاد مطهری در پایان کتاب "مساله حجاب" به طور خلاصه بحثی راجع به حضور زنان در جامعه دارد. به طور کلی استاد معتقد است که زن در انسان بودن هیچ فرقی با مرد ندارد .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از نظر شهید مطهری زن و مردم مکمل یکدیگر هستند، گفت: به معنای واقعی هر یک از زن و مرد ویژگی های خاص خود را دارند و این دو مکمل هم هستند. دست خلقت این دو مخلوق را ایجاد کرده تا نسل بشر باقی بماند. بنابراین زن هم مانند مرد استعدادهایی دارد و این استعدادها بیهوده و گزاف به او داده نشده و طبیعتا این استعدادها مانند استعدادهای مرد باید شکوفا شود.


وی با تأکید بر اینکه بسیاری از استعدادها انسان فقط در اجتماع شکوفا می شود، خاطرنشان کرد: زن مانند مرد استعداد یادگیری دارد طبیعتا حق تحصیل دارد و نمی توانیم بگوییم زن نمی تواند تحصیل کند چرا که وقتی خدا این استعداد را در وجود زن قرار داده طبیعتا باید شکوفا شود. زن حق دارد استعدادهای خود را در جامعه شکوفا کند منتهی مسایل اجتماع هم باید رعایت شود.


مطهری با بیان اینکه هیچ مانعی برای پیشرفت بانوان در جامعه وجود ندارد، افزود: حضور زن در جامعه نباید موجب تحریکات جنسی شود و بنیان خانواده ها را سست کند لذا حضور زن در اجتماع با ضوابطی که اسلام تعیین کرده مانند رعایت پوشش اسلامی در حدی که عنوان شده و عدم اختلاط با مردان در محیط های مختلف باید انجام شود.

مساله حضور زنان در ورزشگاه ها سیاسی نیست شرعی است

فرزند شهید مطهری در ادامه درباره حضور زنان در ورزشگاه ها نیز گفت: این مساله بیش از آنکه مساله ای سیاسی باشد مساله ای شرعی است و مراجع تقلید در این باره فتوا دارند که باید رعایت شود.


وی افزود: عموم یا اکثر مراجع تقلید می گویند همانطور که نگاه کردن مرد به بدن زن غیر از (صورت، دو دست و مچ) آن هم بدون قصد لذت جایز است، نگاه کردن زن به بدن مرد نیز به غیر از سر و صورت و دست ها نباید باشد و اینطور نیست که زن هم مجاز باشد که به بدن مرد نگاه کند. لذا در این بخش می گویند در کشتی و شنا بدن مرد تا حد زیادی بیرون است اما در ورزش هایی مانند فوتبال و والیبال باید بررسی شود که آیا مصداق مراجع قرار دارد یا ندارد.


نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: حضور زنان برای تماشای فوتبال مشکلی ندارد چون عمده بدن پوشیده است. در هر ورزشی اگر جایز بدانند و قرار باشد که بانوان در ورزشگاه حضور داشته باشند ضوابطی دارد که باید رعایت شود و زنان جایگاه مخصوص داشته باشند و درب ورود و خروجشان نیز مجزا باشد تا اختلاط به وجود نیاید. بنابراین اگر ضوابط رعایت شود فکر می کنم مخالفتی وجود نداشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار