تشریح برنامه های هفته معلم در شورای آموزش و پرورش کهگیلویه

خبرگزاری پانا:مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه در این نشست ضمن تیین موضوع جلسه بنام بزرگداشت هفته معلم گزارشی از مجموعه فعالیتها و اقدامات آموزش و پرورش این شهرستان ارائه داد.

کد مطلب: ۳۳۹۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سید لطف الله فروزان در این نشست اظهار کرد: دیدار با خانواده های معظم شهدای فرهنگی ، برگزاری همایش پیاده روی با همکاری اداره تربیت بدنی شهرستان ، مزین نمودن سربرگ مکاتبات و نامه های اداری به نام و پاسداشت مقام معلم، برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، تجلیل از بازنشستگان و معلمین برتر در مسابقات مختلف ، برگزاری زیارت عاشورا با حضور مسئولین و معلمین نمونه شهرستانی در جوار شهدای گمنام ، تجلیل از خانواده های فرهنگیان متوفی و برگزاری جشنهای مختلف در مدارس ،از جمله اقدامات آموزش و پرورش در هفته بزرگداشت مقام معلم است.
فروزان در ادامه از همه ی دست اندرکاران، ادارات ، نهادها دولتی شهرستان جهت برگزاری هفته بزرگداشت مقام معلم دعوت بعمل آورد.
امام جمعه شهر دهدشت نیز در این نشست، با استناد به آیات قرآن کریم و احادیث معصومین خردوزی و کارعالمانه را که مصداق کار معلم است کاری بسیار پر ارزش در دو جهان دانستند .
حجت الاسلام سید نصیر حسینی ، معلم را سکاندار هدایت بشری دانست و گفت: اولین معلم خداوند متعال است که بعد از آن پیامبران و ائمه معصومین و اولیاء الهی و معلمین تربیت و پرورش جامعه بشری را برعهده داشتند.
حجت الاسلام حسینی گفت: علم از ناحیه معلم به بشریت عرضه می شود وهرچه ما داریم از آموزش وپرورش و معلمین است و همه ما مدیون علم و تعلیم جامعه فرهنگی می باشیم و جا دارد در بزرگداشت و جایگاه وحفظ مقام و ارزشهای این قشر عظیم توجه ویژه و موثری گردد.
وی در ادامه انسان را موجودی دو بعدی دانست و گفت : امروزه در کنار علم اخلاق و معنویت در جامعه بشری جایگاه ویژه ای پیدا کرده است و معلمین به عنوان هدایتگران عرصه تعلیم و تربیت معنویت و اخلاق را به عنوان سرلوحه کار خویش منظور دارند.
فرماندار شهرستان کهگیلویه نیز به تشریح جایگاه معلم و ارزش و عظمت کار معلم و ضرورت قدرشناس و بالا بردن منزلت و جایگاه معلمان پرداخت.
سید کرامت الله کریمی، معلمین را به عنوان حاملین و وارثان مکتب تشییع دانست و گفت: دغدغه همه خدمتگزاران و مسئولین خدمت به جامعه و مردم می باشد و در این بین معلمین به عنوان تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت وظیفه ای سنگین تر برعهده دارند.
فرماندار کهگیلویه، توجه ویژه به معیشت فرهنگیان را امر مهمی دانست و گفت: در طول ایام گذشته و گردهمایی ها و مناسبتهای گذشته اعلام نموده ام و براین عقیده ام که جایگاه معلم باید محفوظ بماند و نگاهی معنوی و حفظ ارزشها و عزت و کرامت وی مورد توجه خاص قرار گیرد.
کریمی از آموزش و پرورش به عنوان نهادی مقدس در جامعه اسلامی نام برد و تلاش در جهت رفع مشکلات معیشتی و رفاهی معلمین را وظیفه همگانی دانست و گفت: با دعوت از کارشناسان خبره جهت تبیین جایگاه مقام معلم گامی اساسی برداشته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار