در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

بلاتکلیفی اجرای بیمه زنان‌خانه‌دار وقانون افزایش مرخصی زایمان طی امسال

خبرگزاری پانا: نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس درخصوص چرایی اجرا نشدن مطالبات حوزه زنان گفت: افزایش مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه و بیمه زنان خانه‌ دار که دو مطالبه به حق جامعه زنان است امسال نیز اجرا نمی شود.

کد مطلب: ۳۳۹۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد

شهلا میرگلو بیات در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، اظهار داشت: قانون افزایش مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه طی دو سال گذشته به تصویب مجلس رسید اما اجرا نشد. البته افزایش مرخصی زایمان را بیمه خدمات درمانی اجرا می کند اما بیمه های تامین اجتماعی آن را اجرا نمی کنند.


نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس اضافه کرد: هزینه های اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان تامین نشده و قانون دستگاه ها را مجاز کرده است. بنابراین دستگاه های اجرایی نیز ترجیح می دهند به این مسایل کمتر بپردازند.


این نماینده مجلس ضمن انتقاد از اجرایی نشدن طرح‌ ها و قوانین در حوزه زنان گفت: حوزه زنان با مشکلات و معضلات بسیاری روبروست که می توان به مشکلات زنان سرپرست خانوار، بیمه زنان خانه ‌دار، افزایش مرخصی زایمان و ایجاد اشتغال در این بخش به عنوان مهم ترین مسایل زنان اشاره کرد.


وی با اشاره به لایحه بیمه زنان سرپرست خانوار افزود: بیمه زنان خانه دار به صورت جداگانه با مشارکت سازمان تامین اجتماعی و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در حال بررسی و رسیدگی است. اما لایحه دولت برای بیمه زنان سرپرست خانوار در کمیسیون اجتماعی دولت در نوبت بررسی است و اگر از این مرحله عبور کند به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار