مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

دولت برای یکپارچه سازی اراضی بسته های حمایتی پرداخت می کند

خبرگزاری پانا:مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: دولت برای یکپارچه سازی اراضی کشاورزان، بسته های خدمات حمایتی پرداخت می کند.

کد مطلب: ۳۳۸۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، قاسم جعفروند، در حاشیه آیین اجرای عملیات یکپارچه سازی 720 هکتار از اراضی روستای خورشید هشترود در گفتگو با خبرنگاران افزود: این بسته ها براساس مفاد قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و ایجاد قطعات مناسب فنی و اقتصادی ارائه می دهد.
وی اظهار کرد: یارانه های حمایتی و تسهیلات و امتیازات موضوع ماده 3 قانون در زمینه ساخت زیربناهای تولید، تجهیز و نوسازی اراضی، احداث جاده های دسترسی بین مزارع، کانال های زهکشی، برق دار کردن چاه ها و نصب کنتور اندازه گیری و اجرای شبکه آبیاری جدید از جمله بسته های حمایتی هستند که به بهره بردارانی که نسبت به یکپارچه سازی اراضی اقدام می کنند اعطا می شود.
مدیرامور اراضی سازمان ادامه داد: تامین اعتبارهای موردنیاز برای تامین آب واحداث شبکه های آبیاری وزهکشی در مناطقی که دارای اراضی آبی است توسط وزارت نیرو با هماهنگی وزارت جهادکشاورزی انجام می شود.
مهندس جعفروند، یادآوری کرد: مالکان و بهره برداران مشمول این ماده به مدت حداکثر 10 سال از پرداخت آب بها و حقآبه معاف می شوند.
وی گفت: پرداخت تمامی حق بیمه محصولات مشمول بیمه از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی توسط وزارت جهاد کشاورزی تا حداکثر پنج سال از تاریخ تجمیع از دیگر مزایای یکپارچه سازی اراضی است.
مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان اضافه کرد: صدور سند مالکیت رایگان بدون اخذ هرگونه وجه مالیاتی و عوارض توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از دیگر امتیازات دولت در این طرح است.
جعفروند، ادامه داد: هم اکنون عملیات یکپارچه سازی در سطح 720 هکتار از اراضی روستای خورشید هشترود به انجام رسیده و در حال طی مراحل اداری تامین خدمات حمایتی دولت است.
وی گفت: تاکنون 10 هزار و 353 هکتار از اراضی استان شناسایی شده که مستعد تجمیع اراضی بوده که هم اکنون در مراحل اولیه بررسی و اقدام است.
مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: در زمینه یکپارچه سازی اراضی، در شهرستان هشترود اقدامات خوبی به عمل آمده است.
جعفروند، یادآوری کرد: همچنین در شهرهای اهر، کلیبر، بستان آباد و بناب نیز یکپارچه سازی اراضی در حال انجام است.
وی گفت: تمامی اشخاصی که قصد تجمیع و یکپارچه سازی اراضی خود را دارند باید به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محل سکونت خود مراجعه و درخواست خود را همراه با مدارک مالکیت خود ارایه دهند.
اسماعیل کریمی اصل، مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود نیز گفت: در این شهرستان 85 هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که بیش از 50 هزار هکتار آن هر کدام دارای 15 هکتار وسعت است.
وی، از اعلام آمادگی جهاد کشاورزی هشترود برای همکاری با کشاورزان در خصوص تجمیع و یکپارچه سازی اراضی خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار