شهردار منطقه ۶ مشهد:

محرومیت زدایی از حاشیه شهر از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری است

خبرگزاری پانا: شهردار منطقه 6 مشهد محرومیت زدایی از حاشیه شهر را از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری دانست و گفت: این کار سختی های خاص خود را دارد.

کد مطلب: ۳۳۷۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 6 مشهد، قاسم زوکی نژاد گفت: بافت فرسوده و حاشیه شهر به خصوص در منطقه 6 روند اجرای کار را با سختی مواجه می کند، چرا که در بسیاری از قسمت ها حتی زیرساخت های اولیه نیز مهیا نبوده و ارائه خدمات را پیش از هر چیز مستلزم فراهم آوردن شرایط اولیه می کند.
وی ادامه داد: ناحیه 4 منطقه 6 نیز در سالهای اخیر به بافت شهری ملحق شده است و در بسیاری از ساخت و سازها اصول و قواعد شهرسازی رعایت نشده و متاسفانه مشکلات و عواقب ناشی از آن در گوشه و کنار ناحیه دیده می شود.
شهردار منطقه 6 شیب بندی نامناسب خیابان ها، دفع غیر اصولی فاضلاب و نبود شبکه فاضلاب شهری، خاکی بودن معابر و... را از مهمترین مشکلات پیش روی پروژه های عمرانی عنوان کرد و افزود: با توجه به لزوم بهسازی محیط شهری و رعایت حال شهروندان، زیرسازی، آسفالت و جدول گذاری خیابان مهدی 24 و فرعی های آن که یکی از معابر پر تردد نیز محسوب می گردد به صورت ویژه در دستور کار اداره ناحیه 4 شهرداری منطقه قرار گرفت.
وی یادآور شد، معبر مذکور به دلیل عدم شیب بندی مناسب و رهاسازی پساب های خانگی به داخل معبر شهروندان را با مشکلات عدیده بهداشتی رو برو کرده و رفت و آمد را دچار اشکال کرده بود و امید است با اتمام پروژه این مشکالات نیز پایان یابد.
قاسم زوکی نژاد تصریح کرد: پس از بررسی های صورت گرفته و انجام مطالعات میدانی، اجرای پروژه آغاز شد که در حال حاضر نیز شیب بندی، جدول گذاری و زیرسازی های لازم صورت گرفته و مهیای اجرای آسفالت است.
این مقام مسئول همچنین از مشارکت 10 درصدی شهروندان در این طرح خبر داد و گفت: پروژه مذکور تا کنون بیش از 1 میلیارد ریال اعتبار را به خود اختصاص داده و پیش بینی می شود تا 10 روز آینده به اتمام برسد.
شهردار منطقه 6 حجم عملیات انجام شده در این پروژه را حدود 550 متر طول جدول گذاری و بیش از 3500 متر مربع زیرسازی و آسفالت عنوان کرد و گفت: محرومیت زدایی، ارائه خدمات یکسان در شهر و مهمتر از همه حذف حاشیه شهر از مهمترین دغدغه های پیش روی مدیریت شهری است که همت و همیاری شهروندان را نیز می طلبد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار