مدیر کل آموزش و پرورش گلستان با نماینده و لی فقیه استان دیدار کرد

خبرگزاری پانا : به مناسبت هفتم دی ماه سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان با نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه محترم شهرستان گرگان دیدار کردند.

کد مطلب: ۳۳۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، نماینده ولی فقیه در استان ضمن تبریک ولادت امام موسی کاظم (ع) به توصیه های اسلام و روسول خدا در خصوص علم آموزی اشاره نمود و افزود: جای تأسف است امروز آمار بیسوادی کشور های مسلمان در مقایسه با کشورهای اروپایی بیشتر است در حالی که در ادوار گذشته کشورهای مسلمان مهد علم بودند و دانشمندان به نامی از آن ها برخواسته اند.

وی در ادامه منشأ تحرکات و علم آموزی را در دنیا، ظهور اسلام خواند و از متولیان تعلیم و تربیت خواست تا با تلاش همت خود بار دیگر قله های علم و دانش دنیا را فتح نماییم.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان نیز ضمن اشاره به تلاش های صورت گرفته در خصوص تحقق منویات مقام معظم رهبری و ریشه کنی بیسوادی تاکید کرد: باید اراده بیسوادن و باسوادان در باسواد شدن و باسوادکردن وجود داشته باشد.

عیسی پایین محلی اذعان داشت: جهت ایجاد انگیزه لازم در این راستا ، آموزش و پرورش به هر نفر که بتواند یک بیسواد را باسواد نماید مبلغ 407000 تومان حق الزحمه پرداخت خواهد نمود.

مدیر کل افزود: آموزش و پرورش کتاب و لوازم التحریر مورد نیاز افراد بیسواد را به طور رایگان در اختیارشان قرار خواهد داد.

وی در بخش دیگر سخنانش به سامانه ای اشاره نمود که با وارد نمودن کد 10 رقمی ملی هر فرد به راحتی بیسوادی ایشان را مشخص خواهد نمود و از ثبت نام تکراری و صرف هزینه های اضافی جلوگیری خواهد کرد.

در ادامه این دیدار قاسم محمدی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان گزارشی از اقدامات صورت پذیرفته در این حوزه جهت ریشه کنی بی سوادی ارایه نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار