معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد:

برای دریافت مشاوره دارویی و مسمومیت ها با 1490 تماس بگیرید

خبرگزاری پانا: رییس اداره تحقیق و توسعه آموزش مردمی و اطلاع رسانی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، گفت: شهروندان خوزستانی می توانند سوالات خود را در زمینه اطلاعات دارویی و موارد مسمومیت را با کارشناسان مراکز اطلاع رسانی دارو و سموم به شماره تلفن 1490 درمیان بگذارند.

کد مطلب: ۳۳۱۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، رییس اداره تحقیق و توسعه آموزش مردمی و اطلاع رسانی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، گفت: شهروندان خوزستانی می توانند سوالات خود را در زمینه اطلاعات دارویی و موارد مسمومیت را با کارشناسان مراکز اطلاع رسانی دارو و سموم به شماره تلفن 1490 درمیان بگذارند.
دکتر فریده یونسی با بیان اینکه شهروندان خوزستانی می توانند سوالات خود را در زمینه های مختلفی همچون نحوه نگهداری و مصرف صحیح داروها، تداخل مصرف همزمان داروها با هم و با مواد غذایی، مصرف داروها در دوران بارداری و شیردهی، عوارض جانبی ناشی از مصرف داروها،سازگاری و نحوه اختلاط داروهای تزریقی با 1490 در میان بگذارند.
وی در ادامه تصریح کرد: برای كاهش احتمال بروز مسمومیت با گاز منوكسید كربن (كه بی رنگ، بی بو و شدیدا" سمی است) باید یك سیستم تهویه هوا در محیط باشد.همچنین برای اطمینان از استاندارد بودن وسایل گرمایشی (بخاری نفتی و گازی)، آبگرم کن و پکیج دیواری، دائما" از سلامت عملکرد آنها اطمینان حاصل کنید.
رییس اداره تحقیق و توسعه آموزش مردمی و اطلاع رسانی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، اظهار کرد: هیچ گاه در داخل اتومبیل با موتور روشن در مدت هر چند كوتاه، نخوابید. این كار باعث بروز مسمومیت كشنده با منوكسید كربن خواهد شد.
یونسی در ادامه خاطرنشان کرد: چنانچه در یك محیط بسته و دارای بخاری نفتی یا گازی حالت تهوع، سرگیجه و خواب آلودگی داشتید، سریعاً بقیه را در جریان بگذارید و اگر مشكوك به مسمومیت با منوكسید كربن هستید محیط را ترك كنید.
وی افزود: هر شخصی كه با گاز منوكسید كربن در تماس بوده و دارای علایم فوق باشد می بایست فوراً توسط پزشك معاینه شود. نوزادان و افراد مسن، زنان حامله، افرادی كه دارای ناراحتی های قلبی عروقی هستند چنانچه با این گاز در تماس باشند حتی در صورت نداشتن علامت حتماً باید توسط پزشك معاینه شوند.
یونسی همچنین گفت: غذاهای مسموم كننده ممكن است بو یا مزه ناخوشایندی نداشته باشند. با وجودیكه اكثر مسمومیت های غذایی معمولاً ظرف 24 ساعت برطرف می شود، اما برخی از آنها همچون مسمومیت با غذای کنسروی می توانند كشنده باشد.
رییس اداره تحقیق و توسعه آموزش مردمی و اطلاع رسانی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه تصریح کرد: مسمومیت و مرگ ناشی از بوتولیسم، در اثر غذا و کنسرو آلوده بروز می کند و بسیار کشنده است. بیمار مبتلا سریعاً باید به یک مرکز درمانی مجهز، برای تزریق داروی ضد سم منتقل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار