روحانی ابلاغ کرد:

قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت

خبرگزاری پانا: رییس جمهوری، قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(٢) را برای اجرا به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۳۲۷۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سیاسی پانا، در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (٢)» با امضای حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری برای اجرا به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ شد.

در بند الف ماده یک این قانون آمده است: به منظور تعیین رابطه مالی و نحوه تسویه حساب بین دولت (خزانه داری کل کشور) و وزارت نفت از طریق شرکت تابعه ذی ربط، معادل سهمی از ارزش نفت(نفت خام ،میعانات گازی و خالص گاز طبیعی) صادراتی و مبالغ حاصل از فروش داخلی که در قوانین بودجه سنواتی تعیین می گردد، به عنوان سهم آن شرکت بابت تمامی مصارف سرمایه ای و هزینه ای شرکت مزبور از جمله بازپرداخت بدهی و تعهدات شامل تعهدات سرمایه ای و بیع متقابل و جبران خسارات زیست محیطی و آلودگی های ناشی از فعالیت های نفتی خالص در آمد و هزینه های ناشی از عملیات صادرات با احتساب هزینه های حمل و بیمه(سیف) تعیین می شود. این سهم، از نظر مالیاتی با نرخ صفر محاسبه می شود.

«قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(٢)» در تاریخ چهارم اسفند ١٣٩٣ در مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ششم اسفند١٣٩٣ به تایید شورای نگهبان رسید.

رییس جمهوری، این قانون را 23 اسفند 1393 برای اجرا به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار