پرداخت 3درصد از عوارض شهرداری‌ها به آموزش و پرورش در آستانه تصویب مجلس

طرح تنظیم بخشی از مقررات مالی در تقویت نظام آموزش‌و‌پرورش فردا در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد

تهران (پانا)‌- دو تن اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اعلام اینکه«طرح تنظیم بخشی از مقررات مالی کشور در تقویت نظام آموزش و پرورش» صبح فردا، یکشنبه 21 مهر، به عنوان دستور اول در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود، گفتند که نمایندگان مجلس به احتمال زیاد به تصویب طرح رای خواهند داد.

کد مطلب: ۹۶۰۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت 3درصد از عوارض شهرداری‌ها به آموزش و پرورش در آستانه تصویب مجلس

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این باره به خبرگزاری پانا گفت: «این طرح در صورت تصویب می‌تواند به تقویت مالی وزارت آموزش و پرورش کمک بزرگی بکند.»

میرحمایت میرزاده ادامه داد: «می‌خواهیم زمینه‌ای برای ایجاد منابع درآمدی برای وزارت آموزش و پرورش ایجاد شود. ایجاد درآمدهایی از طریق شهرداری و از طریق مازاد فضاهای آموزشی از مهم‌ترین منابع درآمدی و مواد این طرح است.»

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: «در این طرح می‌خواهیم آموزش و پرورش بتواند بخشی از فضاهای آموزشی مازاد را بدون هزینه بفروشد یا اجاره بدهد. همچنین شهرداری‌ها باید از عوارض 3 درصد را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند. پیش از این از صفر تا 5 درصد تعیین شده بود که شهرداری‌ها به آموزش و پرورش بدهند اما در این طرح با صراحت 3 درصد آمده است و می‌تواند منبع مالی خوبی برای آموزش و پرورش باشد.»

جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، نیز درباره این طرح به خبرگزاری پانا گفت: «یکی از گشایش‌هایی که به نفع آموزش و پرورش از طریق این طرح ایجاد می‌شود، اختصاص درآمد شهرداری‌هاست. قبلا شهرداری‌ها از درآمدهای خود قرار بود تا 5 درصد به آموزش و پرورش بدهند، اما چون رقم خاصی تعیین نشده بود گاهی 1 درصد پرداخت می‌کردند و گاهی صفر؛ در این طرح به صراحت 3 درصد تعیین کرده‌ایم تا از منابع شهرداری‌ها به آموزش و پرورش اختصاص یابد. این 3 درصد یک رقم چندهزارمیلیارد تومانی می‌شود.»

نماینده رشت افزود: «در بخش فروش املاک هم این طرح امکان خوبی را برای وزارت آموزش و پرورش ایجاد می‌کند. طبق این طرح آموزش و پرورش می‌تواند املاک مازاد خود را بفروشد، بدون نظر کمیسیون ماده 5 تغییر کاربری دهد و منابع حاصل را در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش و در ساخت و سازها و ... استفاده کند. اصل طرح مربوط به این دو بخش است که گشایش مالی خوبی برای وزارت آموزش و پرورش خواهد بود و به احتمال زیاد این طرح تصویب خواهد شد.»

طرح «تنظیم بخشی از مقررات مالی کشور در تقویت نظام آموزش و پرورش» دارای چندین بند است که قبلا در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بررسی شده و فردا در جلسه صحن علنی بررسی خواهد شد. نمایندگان موافق این طرح تصویب آن را کمک بزرگی برای جامعه فرهنگیان می‌دانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار