یادواره شهدای غواص دانش آموز در ناحیه یک برگزار شد

خبرگزاری پانا: همزمان با فرا رسیدن« روز شهدا» و به منظور ارج نهادن به مقام عظمای شهیدان و گرامیداشت یاد و خاطره آنان، به همت دبیرستان های شاهد توفیق و خوشنام، یادواره دریادلان، شهدای غواص دانش آموز و شهدای امورتربیتی روز چهارشنبه 20اسفند در محل سالن جهاد کشاورزی زنجان برگزار شد.

کد مطلب: ۳۲۷۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد

در این مراسم، حسین محمدی از رزمندگان و غواصان دریا دل دوران دفاع مقدس ضمن بیان خاطراتی از غواصان دریا دل زنجانی در سخنانی با اشاره به این که جنگ علیه کشور ما در واقع سه روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت، گفت: دشمن از همان لحظه پیروزی انقلاب اسلامی با ترفند ها ی مختلف جنگ با کشور ما را آغاز کرد.

وی افزود: جنگ تحمیلی یکی از بزرگترین جنگ کلاسیک تاریخ به شمار می رود که در آن 18 کشور به طور مستقیم و 45 کشور به طور غیر مستقیم از رژیم بعثی عراق علیه کشورمان، حمایت می کردند.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس در خصوص رشادت های غواصان زنجانی در جبهه های جنگ ابراز کرد: رزمندگان زنجانی در دفاع مقدس به دلاورمردی و شجاعت مشهور بودند و به گواهی بسیاری از فرماندهان دفاع مقدس همیشه ازآنان در عملیات های سخت و طاقت فرسا، استفاده می شد.

وی ادامه داد: عملیات ها معمولادر شرایط سخت مناطق تعیین شده برای غواصی بود و این مناطق در زمستان بسیار سخت، خشک و شکننده بود به نحوی که آب در صبح و شب زمستان و حتی لباس های غواصی یخ می زد.

محمدی افزود: به دلیل نقش تأثیرگذار رزمندگان زنجانی در دوران دفاع مقدس، مقام معظم رهبری شهر زنجان را به عنوان شهر «غواصان دریادل» نامگذاری کردند، چرا که رزمندگان زنجانی در طول هشت سال دفاع مقدس رشادت‌های فراوانی از خود نشان دادند و در بیشتر عملیات‌های دفاع مقدس جزو خط‌شکنان بودند.

مرادلو مدیر آموزشگاه شاهد خوشنام در آغازین مراسم این یادواره در سخنانی کوتاه، گفت: ما هر چه داریم به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی است و تمامی ما نسبت به شهدا مسئول هستیم.

وی ادامه داد: اگر ما امروز با افتخار صاحب عزت و اقتدار هستیم و همانند کوهی استوار در برابر دشمنان و استکبار جهانی به خوبی ایستادگی می کنیم، همه مدیون و مرهون خون مطهر شهداست.

مرادلو با اشاره به این که 36000 معلم شهید و 5000 دانش آموز شهید در راه حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و آرمان های معمار کبیر انقلاب با شهادت خود در س رادمردی، شهامت، شجاعت و ایثار را به ما آموختند، گفت: معلمان و دانش آموزان ایران اسلامی دیروز در سنگر جبهه وجنگ با اسلحه در برابر دشمنان ایستادند و امروز با قلم و اندیشه باید در عرصه پیشرفت علمی خود را به جهانیان نشان دهند.

تجلیل از خانواده های معظم شهدا، اجرای گروه موزیک تیپ انصارالمهدی(عج) زنجان، قرائت شعر در وصف شهدای غواص زنجان، پخش کلیپ و مداحی از جمله برنامه های این مراسم بود.

گفتنی است در حاشیه این مراسم نمایشگاهی در همین موضوع در معرض دید علاقمندان، برپا شده بود.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار