در دیدار اعضای هیئت مدیره انجمن فیلم کوتاه و فرخنده‌کیش صورت گرفت؛

توافق برای تدوین طرح اولیه تفاهم‌نامه همکاری بین ایسفا و سینمای جوان

خبرگزاری پانا: اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی فیلم کوتاه خانه سینما در دیدار با فرید فرخنده‌کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و معاونین این انجمن به بررسی زمینه‌های گسترده‌تر شدن همکاری مشترک دو انجمن پرداختند.

کد مطلب: ۳۲۴۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، در این جلسه که با حضور فرید فرخنده‌کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، سعید پور اسماعیلی معاون فرهنگی و آموزش، آرش رصافی معاون تولید و پشتیبانی فنی، محمدرضا بهشتی مدیر انجمن سینمای جوانان ایران استان تهران و مجید برزگر رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی فیلم کوتاه، مهدی جعفری، نیما عباس پور، مسعود امینی تیرانی، مصطفی آل احمد و محمد ارژنگ دیگر اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی فیلم کوتاه خانه سینما برگزار شد، توافق اولیه برای تدوین تفاهم‌نامه همکاری این دو انجمن حاصل شد.

در ابتدای این دیدار فرید فرخنده کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره به شکل گرفتن ارتباط میان انجمن صنفی فیلم کوتاه و انجمن سینمای جوانان ایران در دوران مدیریت آقای حبیب ایل‌بیگی به لزوم گسترده‌تر شدن این ارتباط تأکید کرد و گفت: به دلیل عدم تغییرات عمده بعد از تحولات مدیریتی انجمن سینمای جوانان ایران آشنایی زیادی بین دو انجمن وجود دارد و به دلیل همین آشنایی پله‌های اولیه همکاری در دوره جدید می‌تواند بسیار سریع‌تر طی شود. از سوی دیگر به دلیل حضور همکاران مشترک در هر دو انجمن زمینه این همکاری به همان اندازه می‌تواند هموارتر نیز باشد.

وی در ادامه افزود: با توجه به سیاست‌های چابک‌تر کردن ستاد مرکزی انجمن سینمای جوانان ایران با واگذاری مسئولیت‌های اجرایی به دفاتر استانی و در قدم بعدی با اجرایی شدن طرح مدیریت مناطق، انجمن صنفی فیلم کوتاه نیز می‌تواند در مواردی مسئولیت اجرایی رویدادهایی راکه انجمن بانی آن است برعهده بگیرد. این اتفاق هم باعث همکاری بیشتر دو انجمن می‌شود و هم در برخی موارد علاوه بر استفاده از تجربیات و پتانسیل‌ها از موازی کاری‌های احتمالی نیز جلوگیری خواهد کرد.

فرخنده‌کیش در خصوص طرح یک موضوع پیشنهادی برای این واگذاری مسئولیت اجرایی و همکاری بحث انتخاب فیلم‌های کوتاه بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را مطرح کرد.

مجید برزگر با استناد به پیشنهاد مطرح‌شده از سوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران اولین قدم مؤثر در آغاز این همکاری‌ها را امضاء تفاهم‌نامه‌ای رسمی بین دو انجمن عنوان کرد و گفت: این تفاهم‌نامه هم می‌تواند به عملی‌تر شدن این پیشنهادها کمک بیشتری بکند و هم می‌تواند اعتماد متقابلی که به ‌واسطه یک توافق رسمی در دو طرف ایجاد می‌شود را به وجود بیاورد. اعتمادی که در وهله اول دلگرمی و مشارکت بیشتر را سبب می‌شود.

آرش رصافی معاون تولید و پشتیبانی فنی انجمن سینمای جوانان با تأکید بر لزوم امضای این تفاهم‌نامه افزود: با توجه به تجربه موفق بهره‌گیری از اعضای انجمن صنفی فیلم کوتاه در ساختار مدیریتی انجمن، استفاده از چهره‌های فعال فیلم کوتاه و اعضای فعال صنف در ساختار اجرایی رویدادهای انجمن سینمای جوانان می تواند دورنمایی بسیار رضایت‌بخش داشته باشد.

مصطفی آل احمد با اشاره به این‌که امضاء این تفاهم‌نامه می‌تواند سنگ بنای محکم این همکاری را حتی در دوره‌های مدیریتی آینده هر دو انجمن بنیان بگذارد افزود: سیاست انجمن سینمای جوانان ایران در واگذاری بخشی از مسئولیت‌های اجرایی ستاد مرکزی به مراکز استان‌ها و مناطق حرکت بسیار پسندیده‌ای است که البته در راستای سیاست‌های کلان دولت نیز قرار دارد. از این رو توافق برای تدوین طرح اولیه تفاهم‌نامه همکاری با انجمن صنفی فیلم کوتاه اساساً در راستای همین هدف کلی انجمن سینمای جوانان قرار دارد و به همین دلیل نیز می‌تواند سریعاً عملی شود.

در این بخش از جلسه فرید فرخنده‌کیش با اعلام موافقت خود در زمینه تدوین پیش‌نویس اولیه تفاهم‌نامه همکاری از سوی هیات مدیره انجمن صنفی از عملی‌تر شدن هر چه سریع‌ همکاری‌های دو انجمن استقبال کرد.

در بخش دوم جلسه دیدار اعضای هیات مدیر انجمن صنفی فیلم کوتاه با مدیرعامل و معاونت‌های انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص مواردی چون لزوم حضور یک نشریه تخصصی به‌صورت الکترونیک یا کاغذی در حوزه فیلم کوتاه و راهکارهای اجرایی آن، تدوین بانک اطلاعاتی فیلم کوتاه در راستای هموارتر شدن شناسایی فیلم‌سازان فیلم کوتاه بر اساس سوابق و تخصص، تغییر ساختار تولید فیلم در انجمن سینمای جوانان ایران به‌سوی شیوه‌های جدیدتر و حمایت محور در تولید فیلم کوتاه، همکاری و مشارکت در تشکیل شورای بین‌الملل برای شناسایی فیلم‌ها و جشنواره‌های بین‌المللی در جهت حضور گسترده‌تر فیلم‌های کوتاه ایرانی در جشنواره‌های جهانی بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار