نشست صمیمی با دانش آموزان دبیرستان امام خمینی (ره)

خبرگزاری پانا: با حضور امام جمعه و رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه افشار در جمع دانش آموزان خوابگاه شبانه روزی دبیرستان امام خمینی ( ره ) نشست صمیمی برگزار شد.

کد مطلب: ۳۲۳۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، در این نشست، موسوی امام جمعه شهر گرماب آغاز ایام فاطمیه و سوگواری حضرت فاطمه ( س ) را تسلیت گفت و به بیان مراحلی از زندگانی آن حضرت پرداخت و به سوالات و شبهات دانش آموزان در خصوص احکام و مسائل دینی پاسخ گفت.

سپس احمدی نژاد رئیس اداره آموزش و پرورش افشار ضمن تسلیت ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام ( ص ) ایشان را الگوی عملی و اخلاقی مسلمانان دانست و گفت : این بانوی بزرگوار اسوه ایثار و فداکاری در راه تبیین و تبلیغ دین اسلام و اعتلای فرهنگ درست زیستن بود .

وی افزود: حضرت فاطمه ( س ) دارای القاب و عناوینی است که هریک به تمام معنا در این مادر مهربان متجلی بود . از پرورش فرزند صالح و خانه داری تا همسرداری به نحو متعالی و کوشش در عبادت معبود و دستگیری از مظلومان و مستمندان جامعه در این انسان بزرگ متبلور بود.

احمدی نژاد توجه به ابعاد روشن زندگانی این معصوم ( ع ) را موجب سعادت و رستگاری و نجات مسلمانان از گمراهی و پوچگرایی توصیف کرد و گفت: امروز مشکلاتی که متوجه بسیاری از جوامع و حتی خانواده های مسلمان گردیده است، دوری از فرهنگ غنی و اصیل اسلامی در زندگی فردی و جمعی است و اگر بتوانیم همانند الگوهای دینی و مذهبی خودمان زندگی کنیم دچار هیچگونه انحراف و تخطی از راه مستقیم نخواهیم بود.

احمدی نژاد به موضوع اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای پیشیرد اهداف کشور و انقلاب اسلامی هم اشاره ای کرد و گفت: اکنون نظام مقدس جمهوری اسلامی با هدایت و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و تلاش دولت منتخب در عرصه های ملی و بین المللی با اقتدار و صلابت تمام با ایستادگی در برابر استکبار جهانی و با حمایت قاطع از ملت های مظلوم و ستمدیده، با گام های استوار و روبه جلو در حال حرکت است و با برنامه های مشخص، روشن و آینده نگر در مسیر رقم زدن و دست یافتن به پیشرفت های علمی، فرهنگی و اقتصادی است.

رئیس آموزش و پرورش افشار دانش آموزان را آینده سازان و روزنه های امید کشور برای توسعه و پیشرفت عنوان کرد و افزود: دانش آموزان با تحصیل علم و اخلاق اسلامی می توانند در آینده ای نزدیک که به مسئولیت های مختلف در جامعه نائل می شوند کشور خود را برای رسیدن به اوج قله های رشد و تعالی به پیش ببرند.

احمدی نژاد در پایان این نشست به سوالات دانش آموزان در موضوعات مختلف تحصیلی، دینی، تربیتی و سیاسی و فرهنگی پاسخ گفت .
/ وهاب پیرزاد/

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار