باقرزاده عنوان کرد؛

مراکز یادگیری محلی (CLC)؛ بهترین محل برای اجرای تفاهم نامه های آموزشی

خبرگزاری پانا: رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در جلسه مشترک سازمان نهضت سواد آموزی و سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج کشاورزی گفت: بهترین محل برای اجرای تفاهم نامه های آموزشی ، فرهنگی مشترک، مراکز یادگیری محلی است.

کد مطلب: ۳۲۱۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، علی باقرزاده به اهمیت آبادانی و عمران از دیدگاه قرآن پرداخت و گفت : خداوند متعال در سوره هود می فرماید : شما را در زمین آفریدیم و آبادانی آن را به شما واگذار کردیم .

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود : یکی از ماموریت های اصلی انسان عمران و آبادانی در زمین است و سعادت و رفاه مردم در گروی آبادانی و عمران دانش بنیان در جامعه و یا به عبارت دیگر، اقتصاد دانش بنیان است .

وی به اهمیت کشاورزی در اقتصاد کشور اشاره کرد و بیان کرد: کشاورزی بخش بزرگی از اقتصاد خرد و کلان را تشکیل می دهد و بخش قابل توجهی از مردم، معیشت خود را از این طریق دنبال می کنند .

باقرزاده اعلام کرد : متأسفانه بیش از 80 درصد کشاورزان و بهره برداران بخش کشاوزری بی سواد هستند ، ما تا زمانی که برای سواد آموزی کاری نکنیم اتفاقی نخواهد افتاد."آموزش قلب توسعه است " بدون آموزش رشد و تعالی به وجود نخواهد آمد، تجربه جهانی هم همین را نشان می دهد . همه کشور ها از آموزش شروع کرده اند .

وی ضمن بیان ضرورت پرداختن به آموزش تابعی در سواد آموزی ،تصریح کرد : کشور های موفق ، روش آموزش تابعی را انتخاب کرده اند . لازم است در آموزش سواد به کاربردی بودن ، تنوع ، مشارکت همه جانبه ، تدریج و استمرار ، فشرده بودن و تداوم در آموزش توجه جدی داشت .

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی به تفاهم نامه مشترک بین دو سازمان نیز اشاره کرد و گفت : تفاهم نامه اخیر باید با رعایت همین اصول عملیاتی شود .

وی در ادامه، بهترین محل اجرای این تفاهم نامه را مراکز یادگیری محلی دانست و تاکید کرد: برای تداوم کار و تحقق اهداف پیش بینی شده در امور فرهنگی، باید به جریان سازی و مستند سازی توجه ویژه ای کرد .

تفاهم نامه مشترک همکاری بین دوسازمان در 7 ماده و 20 بند ، مهر ماه سال 93 به امضای دو سازمان رسیده است .این تفاهم به صورت آزمایشی در 5 استان آذربایجان غربی ،اصفهان ،خراسان رضوی ،خوزستان وفارس در حال اجراست و در صورت دستیابی به اهداف پیش بینی شده در کل کشور عملیاتی خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار