معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی:

اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر با انسجام مردم تحقق پیدا می کند

خبرگزاری پانا: معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری خراسان شمالی در همایش مبارزه با موادمخدر گفت: اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر موضوعی است که با اتحاد وانسجام مردم تحقق پیدا میکند .

کد مطلب: ۳۱۹۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا: محمد رحیم نوروزیان با اشاره به معزل گرفتارشدن نسل جوان به موادمخدر گفت: خطر آلوده شدن جوانان به موادمخدربه دو دلیل بسیارجدی است اول اینکه جوانان سرمایه مملکت هستند واگراین سرمایه در معرض خطرقرار گیرد در واقع اصل اساس نظام در معرض خطر است و دلیل دوم، سن جوانی ،سن بسیار پرخطری است که تأثیرات منفی جوانان مبتلا به موادمخدردر جامعه بسیار زیاد و امری بدیهی است.

وی ادامه داد: ترغیب دوستان وهمنوایی وهمراهی کردن با دوستان ،سبک زندگی جوانان ،نیاز به سرخوشی جوانان،اختلال درفرایندجامعه پذیری،ضعف کنترل های رسمی، عدم ابزارمناسب برای گذراندن اوقات فراغت،ضعف قدرت خود در جوانان از عوامل مؤثر گرایش جوانان به موادمخدر محسوب می شوند.

معاون سیاسی-امنیتی استانداری خراسان شمالی در ادامه افزود: امروزه موادمخدر توسط دشمنان اسلام طراحی شده است که برای آنان هم سودآور بوده وهم منافع اقتصادی دارد.

نوروزیان با اشاره به آمارمبتلایان به مواد مخدر در استان گفت: جرم 63 درصد زندانیان استان خراسان شمالی مربوط به مواد مخدر است ،همچنین جرم 80 درصد زنان زندانی استان نیز درارتباط با این مواداست.

درادامه علیرضا نیکزاد، رئیس اداره مشاوره علوم پزشکی با اشاره به سبک زندگی بعنوان مشکل اساسی در بحث اعتیاد گفت: درکشور ما برای سلامت روان مردم 1 الی 2 ریال هزینه می شود که نشان از نادیده گرفتن مسئله سلامت روان در کشور است که این معزل می تواندزمینه ساز گرایش مردم به موادمخدرو اعتیادباشد.

نیکزاد ادامه داد: در استان ما تعداد دانشجویان آ لوده به موادمخدر 6/2 درصداست که زنگ خطری است برای استان ما وعدم آگاهی 65 درصد از دانشجویان ازعوارض موادمخدر و نیاز دانشجویان غیربومی به خوابگاه ها و خانه های مستقل از عوامل عمده اعتیاد به موادمخدر محسوب می شوند که در این خصوص نقویت اداره مشاوره ضرورت پیدا میکند .

رئیس اداره مشاوره علوم پزشکی با اشاره به اینکه مهارت زندگی از آموزش وپرورش شروع ودر دانشگاه تداوم می یابد، ادامه داد: نیروهای متخصص در ستاد مبارزه با مواد مخدربا آگاهی دادن ومشاوره با جوانان تلاش زیادی رادر پیشگیری از این امر دارند .

وی ادامه داد: آموزش مهارتهای فرزند پروری،آموزش تنبیه وتشویق فرزندان ، سیستم های مجازی از جمله فعالیتهای مهم اداره مشاوره علوم پزشکی استان به شمار می آید.

محمود جاجرمی ،عضو هیئت علمی دانشگاه آزاداسلامی با اشاره به آسیبهای اعتیاد گفت : تأثیر آسیب اعتیاد در حوزه خانوادگی،شغلی،مالی،اجتماعی، اخلاقی بسیارچشمگیراست.

جاجرمی با تأکیدبراین نکته که پیشگیری ودرمان به هم آمیخته هستندگغت: سه سطح در پیشگیری از موادمخدر از اهمیت خاص برخوردار است ،سطح اول: آموزش های آموزش وپرورش در مورد عوارض موادمخدر به دانش آموزان ،سطح دوم ،افرادی که به صورت موقت از موادمخدر استفاده می کنند که در این خصوص باید پیشگیری لازم انجام گیرد و سطح سوم افرادی که آلوده به این مواد شده اند ومراقبت ودرمان آنها امری بسیار ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار