مدیر اورژانس نی ریز در گفت و گو با پانا:

اعزام سریع بیماران قلبی و عروقی در کمترین زمان به بیمارستان

خبرگزاری پانا: مدیر اورژانس نی ریز گفت: ١٨ نفر به دلیل مشکلات قلبی و فشار خون بالا در کمتر از پنج روز به مراکز درمانی منتقل شدند.

کد مطلب: ۳۱۹۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد

محمدحسین کچویی در گفت و گو با خبرنگار پانا بیان کرد: در کمتر از پنج روز گذشته 18 نفر توسط آمبولانس های اورژانس 115 به مراکز درمانی منتقل شدند.

مدیر اورژانس نی ریز با بیان اینکه این افراد به دلیل مشکلات قلبی و فشار خون بالا به مراکز درمانی منتقل شدند، اظهار کرد: سه نفر ازاین تعدادکه افراد سالمند مبتلا به فشارخون بالا بودند دچار خونریزی شدید گردیده که توسط پرسنل اورژانس مورد مداوا و به مراکز درمانی منتقل شدند.

کچویی در خصوص خونریزی‌های بینی اظهار داشت: افراد با فشار خون بالا و دارای بیماری تصلب شرایین، مستعد خونریزی بینی هستند.

وی ادامه داد: در این میان افراد مسن به خصوص زنان بیشتر دچار این مشکل می‌شوند.

مدیر اورژانس نی ریز افزود: برای قطع خونریزی، باید هنگام خونریزی قسمت نرم بینی را با دو انگشت شصت و اشاره فشار داد و فرد را در حالت نشسته قرار داد اما نباید سر او را به عقب خم نمود چرا که خون در حلق فرد صدمه دیده جمع شده و به فرد بیمار احساس خفگی دست می‌د‌هد.
کچویی تصریح کرد: اگر از فشاردادن بینی با دست خسته شدید، مقداری پنبه را به صورت فشرده در سوراخ بینی وارد کنید.

وی اظهار داشت: همچنین قرار دادن کیسه یخ بر روی تیغه بینی و پیشانی می‌تواند در قطع خونریزی مؤثر باشد زیرا سرما باعث انقباض رگ‌ها شده و لخته سریع‌تر تشکیل می‌گردد.
مدیر اورژانس نی ریز تاکید کرد: افراد دچار خونریزی بینی تا چند روز باید از تخلیه شدید بینی خودداری کنند و اگر خونریزی به صورت مکرر اتفاق افتاد بایستی جهت درمان به پزشک مراجعه نمایند.
وی همچنین در خصوص ضربه به سر خاطرنشان کرد:‌ اگر به دلیل ضربه به سر خونریزی بینی یا گوش رخ داد، نباید اقدام به بندآوردن خونریزی نمود.
خبرنگار: حسین طبیعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار