مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

228 خانه قرآن در اردبیل فعال است

خبرگزاری پانا:مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: در حال حاضر در استان اردبیل 228 خانه قرآنی روستایی و شهری فعالیت می‌کنند که در طول سال در این مکان‌های معنوی برنامه‌های ثمربخشی نیز اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۳۱۶۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ستوده در سومین نشست مجمع اساتید و پیشکسوتان قرآنی در اردبیل اظهارداشت: ما هر شش ماه یکبار جلسات هم‌اندیشی و همفکری را با فعالان عرصه قرآنی انجام می‌دهیم و سعی داریم نظرات و پیشنهادهای آنها را برای تقویت برنامه‌های قرآنی جویا شده و دریافت کنیم که قطعا این موضوعات براساس نیازسنجی که انجام می‌شود به دقت مورد رصد قرار می‌گیرد و نسبت به اجرایی شدن آنها پیگیری‌هایی را انجام می‌دهیم .

وی با اشاره به عملکرد دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان گفت: باید سعی کنیم با نظرات و پیشنهادهای سازنده نقاط ضعفی که در این حوزه وجود دارد را مورد ترمیم و رفع دقیق قرار دهیم .

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل یادآور شد: در سال جاری از مجموع 60 برنامه و فعالیتی که اداره کل تبلیغات اسلامی استان انجام داده 22 برنامه ویژه دارالقرآن کریم که با همکاری موسسات و تشکل‌های غیردولتی به انجام رسید که این علاوه بر فعالیت‌ها و برنامه‌های معاونت فرهنگی موسسات وابسته، تشکل‌های دینی، کانون مداحان و شعرا، ‌شورای هیئت‌های مذهبی، کانون‌های تبلیغاتی، ‌فعالیت در حوزه فضای مجازی، تحقیق و پژوهش، ‌دبیرستان صدرا و وب سایت‌ها و سازمان‌های وابسته بوده است .

ستوده بیان کرد: اجرای 22 برنامه قرآنی در سال جاری آن هم با رویکرد واگذاری کارها به بخش غیردولتی و خروج از تصدی‌گری یک اقدام مثبت بوده به طوری که ما موفق شدیم از ظرفیت موسسات قرآنی و نهادهای غیردولتی و مردمی در اجرای این پروژه‌ها استفاده کنیم .

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان اردبیل 160 موسسه قرآنی، 81 خانه قرآنی روستایی و 147 خانه قرآنی شهری فعالیت می‌کند که حاصل فعالیت آنها تقویت و توسعه برنامه‌های قرآنی با شکل و شمایل کیفی و معنوی بوده است .

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه امسال سال پررونق و شایسته‌ای برای فعالیت‌های قرآنی در استان بوده است، گفت: اصلی‌ترین مشکل و تنگنایی که در اجرای این برنامه‌ها با آن روبه‌رو بودیم محدودیت اعتباری بوده که به هیچ‌وجه کفاف اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی را در استان نمی‌دهد .

ستوده مستقر شدن دبیرخانه شورای عالی قرآن را در فرهنگ و ارشاد و برگزاری جلسات این شورا را به شکل محدود و غریبانه یادآور شد و افزود: تنها برنامه ترتیل‌خوانی آن هم در ماه مبارک رمضان با برنامه‌ریزی این شورا انجام شده و هیچ اقدام دیگری را در این راستا شاهد نبودیم .

وی تصریح کرد: اعتبار اختصاص یافته برای شورای عالی قرآن 97 میلیون تومان بوده که تنها 10 میلیون تومان از این مبلغ به دو موسسه قرآنی استان اردبیل تخصیص پیدا کرده که این رقم بسیار اندک غیرقابل قبول است .

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: ما در سال جاری به رغم برخی محدودیت‌ها با زیرساخت‌هایی که فراهم کردیم هم در بعد مسابقات، هم تنوع فعالیت‌ها و هم اقدامات اساسی و زیربنایی توانسته‌ایم کارهای خوبی را به انجام برسانیم و به مقام‌های برتر کشوری دست پیدا کرده و موسسات و مراکز قرآنی ما نیز با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید و قاریان قرآن در مسابقات کشوری درخشش داشتند .

ستوده یادآور شد: ما در این مجامع در خدمت اساتید، پیشکسوتان و قاریان برجسته قرآن استان هستیم و بر این باوریم که باید جلسات تفسیر، روان‌خوانی و روخوانی قرآن تقویت شود به طوری که ما با حوزه علمیه تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردیم که در بیش از 50 مسجد تفسیر و ترجمه قرآن کریم را به عنوان دوره عمومی و فراگیر برای علاقه‌مندان فراهم کنیم .

وی تنوع برنامه‌های اجرا شده را در گروه‌های سنی مختلف اعم از تربیت حافظان و قاریان در گروه سنی زیر 16 سال بیان کرد و افزود: جای افتخار است که یکی از قاریان و حافظان این استان مقام اول مسابقات قرآنی جهان اسلام و عرصه بین‌المللی را به دست آورد که برای این چهره قرآنی برتر به رغم وعده‌های داده شده تنها دارالقرآن به وعده خود عمل کرده و جوایز مورد نظر را اهدا کرد .

در این جلسه تعدادی از اساتید و پیشکسوتان قرآنی نظرات و دیدگاه‌های خود را در حوزه ارتقای فعالیت‌ها،‌ رفع مشکلات و آسیب‌های احتمالی مطرح کرده و خواستار همکاری و همفکری بیشتر برای رفع مشکلات و نارسایی‌ها شدند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار