62 هزار دانش آموز اردبیلی درمسابقات قرآنی ثبت نام نموده اند

اردبیل (پانا) - معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل: 62 هزار دانش آموز در این استان در مسابقات مختلف قرآنی ثبت نام نموده اند.

کد مطلب: ۸۸۸۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
62 هزار دانش آموز اردبیلی درمسابقات قرآنی ثبت نام نموده اند

مصطفی کافی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر با بیان اینکه تربیت دانش آموزان حافظ قرآن کریم از مهم ترین برنامه های تربیتی وزارت آموزش و پرورش است، افزود: مشارکت دستگاه های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش ، اداره کل اوقات و امور خیریه ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما در این زمینه نوید اجرای مطلوب این طرح را در مدارس استان خواهد داشت .
او همچنین اظهار داشت: چون مبانی نظری تعلیم و تربیت در کشور بر اساس تعالیم قرآن و اسلام بنا شده و شکل ‌گیری و هویت‌ بخشی به دانش‌ آموزان نیز بر مبنای سه مولفه هویت ملی ، دینی و انقلابی متمرکز شده ، اوج شکل‌ گیری هویت اسلامی در مسابقات قرآن و عترت متجلی خواهد شد .
معاون پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش استان از برگزاری مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز در شهرستان نیر خبر داد و گفت: این مسابقات بهار سال آینده با حضور 2 هزار نفر از دانش آموزان استان برگزار خواهد شد .
امام جمعه نیر هم در این جلسه گفت: برگزاری مسابقات قرآنی باعث می شود دانش آموزان با هدف قرآنی که همان تعلیم و تزکیه نفس در برابر پلیدی ها و زشتی هاست آشنا شده و در برابر تهاجم فرهنگی کشورهای بیگانه آگاه تر شوند .
حجت الاسلام میکائیل مقدسی افزود: قرآن برای تمام مسائل بشری طرح و برنامه دارد و استفاده عملی از این طرح ها باعث کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش اعتماد و امنیت در جامعه خواهد شد .
او به برگزاری مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: برای برگزاری این مراسم برنامه ریزی شده و مسئولان و مردم پرشورتر از سال های دیگر مشارکت خواهند کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار