همزمان با پنجمین روز از دهه فجر صورت گرفت

مزار شهدا با حضور وزیر کشور در قم عطرافشانی شد

خبرگزاری پانا: همزمان با پنجمین روز از ایام دهه فجر، قبور مطهر شهدا در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم با حضور وزیر کشور، استاندار قم و جمعی از مسئولان، خانواده های معظم شهدا، اقشار مردم و نیروهای مسلح عطر افشانی شد.

کد مطلب: ۳۱۳۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در آئین غبار روبی مزار شهدای استان قم که همزمان با سراسر کشور در روزی که با عنوان انقلاب اسلامی، ایمان، جهاد و شهادت نامگذاری شده است، ابتدا سید جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم پیام حجت الاسلام سید محمد علی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران را قرائت کرد.

سپس حجت الاسلام محمد صادق صالحی منش استاندار قم طی سخنان کوتاهی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، بخصوص شهید زین الدین و 6 هزار شهید استان قم، از حضور وزیر کشور و خانواده های معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس در مراسم غبار روبی تشکر کرد و همچنین تلاش های مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در برگزاری این مراسم را ارج نهاد.

در ادامه عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور طی سخنانی با بر شمردن برخی خصوصیات انقلاب و ویژگی مقام و راه شهدا و حضرت امام(ره) ابراز داشت: شهدا فرقان و ذکر هستند و باید راه و مسیری را که شهدا برای ما ترسیم کرده اند، ادامه دهیم زیرا که این، حقی است که شهدا و خانواده های معظم آنان و ایثارگران و پیشکسوتان سرافراز بر گردن همه دارند.

وی افزود: تحقق این امر امکان پذیر نیست مگر اینکه بیعت خود با ولایت و تبعیت از رهنمودهای رهبری و خدمت به مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب را مستحکم تر کنیم و مسیر خود را بر راه و مسیر شهدا انطباق دهیم.

وی با بیان اینکه باید اهتمام به ارزش های دینی و الهی و فرهنگ اسلامی را برای خود فرض و اصل بدانیم، افزود: شعار دولت اطاعت از رهبری، حرکت در مسیر شهدا و اعتلای ارزش های انقلاب اسلامی است و در راه حفظ امانتی که شهدا و مردم عزیز به ما سپرده اند، از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

اجرای سرود دانش آموزان مدرسه شاهد بخش دیگری از مراسم غبارروبی بود؛ در پایان این مراسم، قبور مطهر شهدا بخصوص شهدای گمنام عطرافشانی و غبارروبی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار