پنجم مهرماه؛

اولین سمپوزیوم و جشنواره سراسری خانواده و كودك كم‌شنوا برگزار می شود

خبرگزاری پانا: اولین سمپوزیوم علمی آموزشی و جشنواره اجتماعی فرهنگی سراسری خانواده و كودك كم‌شنوا، چهارشنبه ( پنجم مهرماه 91) در سالن غرضی بیمارستان میلاد برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۳۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سعید ملایری- دبیر علمی این سمپوزیوم و نایب رییس انجمن علمی شنوایی ایران با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر بخش قابل توجهی از خدمات مداخله زودهنگام و توانبخشی شنوایی از طریق مراكز خانواده و كودك كم‌شنوا در سراسر كشور ارائه می‌شود.

وی افزود: همچنین در دو دهه گذشته به كمك وسایل كم‌شنوایی پیشرفته از جمله سمعك‌های هوشمند و فناوری كاشت حلزون، بسیاری از كودكان ناشنوا توانسته‌اند به سطح بالایی از مهارت‌های زبان و گفتاری دست پیدا كنند و از فعالیت‌های تحصیلی، اجتماعی و شغلی مناسب بهره‌مند شوند كه متاسفانه به نظر می‌رسد هنوز جامعه، افكار عمومی و حتی رسانه‌های گروهی از دستاوردهای فوق كه نتیجه عملكرد موفق بسیاری سازمان بهزیستی و بسیاری از مراكز دانشگاهی، آموزشی و نیز بالینی داخل كشور است آگاهی چندانی ندارند.

ملایری گفت: در همین راستا، مراكز خانواده كودك كم‌شنوا (تحت نظارت سازمان بهزیستی كشور) با همكاری انجمن علمی شنوایی شناسی ایران، اولین سمپوزیوم علمی - آموزشی و جشنواره اجتماعی - فرهنگی سراسری خانواده و كودك كم‌شنوا را در تاریخ پنجم مهر ماه سال جاری در سالن غرضی بیمارستان میلاد تهران برگزار خواهند كرد.

دبیر علمی این سمپوزیوم اظهار داشت: این رویداد علمی فرهنگی در دو بخش «علمی آموزشی» و «اجتماعی فرهنگی» و با هدف بررسی كاركرد روش‌های شفاهی، شنیداری در آموزش كودكان كم‌شنوا در جهان و ایران و همچنین معرفی كودكان كم‌شنوای موفق و بررسی نتایج ارزنده اجرای روش‌های شفاهی - شنیداری در مراكز خانواده و كودك كم‌شنوا و دیگر مراكز توانبخشی شنوایی برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار