معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور:

6 کیلومتر از خط دو مترو کرج تا پایان سال 94 به بهره برداری می رسد

خبرگزاری پانا:معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور از بهره برداری 6 کیلومتر از خط دو متروی کرج تا پایان سال 94خبر داد و گفت: تامین مالی شرط اصلی تحقق این مهم است.

کد مطلب: ۳۱۲۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، هوشنگ خندان دل در جلسه هیئت رئیسه قطار شهری کرج که با حضور شهردارکرج و اعضای شورای اسلامی شهر کرج برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: رفع مشکلات ترافیکی شهرهای بزرگ به ویژه کلانشهرها از مهم ترین اولویت های دولت یازدهم و وزارت راه به شمار می رود.

وی بهره برداری از پروژه های قطار شهری را راهکار اصلی دولت یازدهم برای حل معضل ترافیک در کلانشهرهای بزرگ دانست و گفت: کرج از جمله کلانشهرهایی است که به واسطه نزدیکی به تهران و برخورداری از جمعیت مهاجر پذیر همواره با معضل ترافیک روبه رو بوده است که تسریع در تکمیل پروژه قطارشهری این کلاشهر تاثیر بسزایی در کاهش بارترافیکی این شهر می گذارد.
این مسئول بیان کرد: برای تحقق این مهم معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور از تمام پتانیسل های خود استفاده می کند تا تکمیل این پروژه در کلانشهر کرج با سرعت بیشتری اجرایی شود.
خندان دل ابراز داشت: خوشبختانه در کنار توجه مسئولان دولتی به این پروژه شاهد هستیم که مسئولان شهری کرج نیز به این مهم توجه ویژه ای دارند به طوری که اولویت آنان در وهله اول تسریع در بهره برداری از قطار شهری کرج است نه اصرار بر تامین منابع مالی آن.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور تصریح کرد:در حال حاضر مسئولان شهری کرج تکمیل خط دو و خط پنج قطار شهری را در اولویت برنامه های خود قرار داده اند که این مهم از پراکندگی فعالیت در این حوزه جلوگیری می کند و روند تکمیل پروژه را تسریع می بخشد.
وی در ادامه از تعهدات وزارت راه در حوزه تخصیص اعتبارات قطار شهری کرج سخن به میان آورد و گفت: وقتی دولت 50 درصد اوراق مشارکت قطار شهری را تضمین می کند، مسئولان باید با اتکا به این مهم فعالیت های خود را ساماندهی کنند.
این مقام مسئول همچنین به فاینانس شدن کرج اشاره کرد و ابراز داشت: ما از فاینانس شدن کلانشهر کرج استقبال می کنیم و تمام تلاش خود را برای تحقق این مهم به کار می گیریم.
خندان دل در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولان قطار شهری کرج گفت: برای حل مشکلات قطار شهری کرج ابتدا با مسئولان بالادستی خود مشورت کنید اگر آن ها توانایی حل مشکل را نداشتند به مراجع قضایی مراجعه کنید و از این گزینه به عنوان آخرین راهکار استفاده کنید.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در پایان از بهره برداری 6 کیلومتر خط دو متروی کرج خبر داد و بیان کرد: این خط تا پایان سال 94 به بهره برداری خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار