در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

منشاء ریزگردها رو به افزایش است/ کانون‌های داخلی عامل ریزگردهای اهواز

خبرگزاری پانا: مدیرملی مقابله با پدیده گرد و غبار و ریزگرد با بیان اینکه منشاء ریزگردها در کشور رو به افزایش است، گفت: منشاء ریزگرد روزهای اخیر استان خوزستان به دلیل کانون های داخلی کشور بوده است.

کد مطلب: ۳۱۱۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد

ضیاءالدین شعاعی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به وضعیت کنونی استان خوزستان با توجه به تشدید پدیده گرد و غبار در این استان اظهار داشت: مهم ترین عامل تشدید کانون های گرد و غبار در جنوب کشور به دلیل خشکسالی در سال های اخیر بوده که متاسفانه عدم بارش باران نیز این مساله را تشدید کرده است.

مدیرملی مقابله با پدیده گرد و غبار و ریزگرد در پاسخ به سوالی درباره چرایی تشخیص دقیق منشاء ریزگردهای اهواز گفت: در روزهای اخیر با توجه به شدت گرد و غبار در این منطقه تشخیص دقیق منشاء این ریزگردها با مشکلاتی روبرو شد که یکی از این عامل ها کانون های داخلی کشور است.

وی با اشاره به اهمیت مالچ پاشی برای مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: در این راستا علاوه بر سازمان محیط زیست، سازمان جنگل ها و مراتع نیز باید برای حل مشکل پیش آمده وظیفه شان را انجام دهند تا هم مالچ پاشی را در این منطقه داشته باشیم و هم اینکه بتوانیم کمربند سبز را در نوار مرزی احداث کنیم.

شعاعی با بیان اینکه برای کاهش شدت ریزگردها باید برنامه های کوتاه مدت ارائه شود، افزود: در جلسه ای که امروز با مسئولان و نمایندگان استان خوزستان داریم امیدواریم تصمیماتی اتخاذ شود که بتوانیم در هیأت دولت از آن حمایت کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه توسعه فضای سبز در بحث مقابله با پدیده گرد و غبار بسیار موثر است، خاطرنشان کرد: از بین بردن ریزگردها نیاز به برنامه دراز مدت دارد هر چند که ما به دنبال ارائه برنامه های کوتاه مدت در این زمینه هستیم تا بتوانیم از شدت ریزگردها بکاهیم.

وی با تأکید بر اینکه منشاء ریزگردها رو به افزایش که بخشی از آن طبیعی و بخشی نیز ناشی از نبود مدیریت است، تصریح کرد: در سازمان محیط زیست و سازمان جنگل‌ ها برنامه ‌هایی مدون مدنظر قرار گرفته است و به طور کلی مقابله با منشاء داخلی ریزگردها جزو اولویت ‌های کاری ما محسوب می ‌شود.

به گزارش پانا، گرد و غبار زیاد در اهواز و بخش هایی از خوزستان از روز سه شنبه 7 مردادماه شدت گرفت که مشکلات عمده ای را برای ساکنان استان خوزستان ایجاده کرده است. در روزهای اخیر غلظت آلاینده ها به 10 هزار میکروگرم بر متر مکعب رسیده بود در حالی که میزان آلایندگی استاندارد 150 تا 250 میکروگرم بر مترمکعب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار