معاون سابق سازمان ملی جوانان تاکید کرد

ازدواج آگاهانه و به‌هنگام موجب کاهش طلاق می‌شود

معاون فرهنگی سابق سازمان ملی جوانان تاکید کرد: اگرازدواج آگاهانه، به‌هنگام و ساده باشد 50 درصد از مشکلاتی که در نهایت می تواند منجر به پدیده شوم طلاق شود ،کاهش می یابد.

کد مطلب: ۳۰۹۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، دکتر علیرضا عصارنیا افزود: مشکلات اقتصادی مربوط به امروز و دیروز و کشور ما نیست باید شرایط فکری و فرهنگی جامعه را برای ازدواج جوانان مهیا کرد.

معاون سابق سازمان ملی جوانان در ادامه گفت: به هیچ وجه اعتقاد نداریم جوان‌ها به این دلیل که ازدواج موضوعی ترسناک برای آن‌ها شده به سمت ازدواج نمی‌روند. جوانان علاقمند‌ترین طبقه به ازدواج هستند اما شرایط برای آنان مهیا نیست که اگر ما شرایط فکری و فرهنگی را فراهم کنیم ازدواج‌ها رخ می‌دهد و مشکلات اقتصادی هم فقط مربوط به امروز و دیروز و کشور ما و...نیست. هر نقطه‌ای در جهان جوانان دلایلی برای مشکلات زندگی دارند اما صرفا به دلایل اقتصادی ازدواج را به تاخیر نمی‌اندازند یا از آن فاصله نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: یکی از عوامل تاخیر در ازدواج جوانان، گسترش باورهای غلط است. جشنواره ملی ازدواج و خانواده فرصت مناسبی برای تحلیل، آسیب‌شناسی و ارائه راهکار درباره اصلاح این باورهای غلط است. تقویت مراکز مردمی،گسترش فعالیت مراکز مشاوره و همکاری رسانه‌های گروهی به ویژه صداوسیما می‌تواند تا حدود بسیار زیادی با فراهم کردن زمینه ازدواج آگاهانه ساده و پایدار جوانان مجرد را به سمت تاهل تشویق کرد.

معاون فرهنگی سابق سازمان ملی جوانان تاکید کرد: متاسفانه در کشور ما وساطت برای همسریابی ضعیف شده است؛ در حالیکه در گذشته بزرگترهای فامیل هم این کار را نه دخالت در امور جوانان بلکه همراهی آن‌ها برای گذر از یک مرحله حساس در زندگی تلقی می‌کردند.

براساس گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، عصارنیا درپایان با بیان اینکه مساله ازدواج دارای دو بخش فردی و اجتماعی است،گفت: جوانان نباید پیشنهاد ازدواج از سوی فامیل و آشنا را دخالت به شمار آورند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار