در سال ۹۶ صورت گرفت

ثبت ۲۳ هزار ازدواج و هشت هزار طلاق در دفاتر اسناد رسمی مازندران

ساری (پانا) - مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران از ثبت ۲۳ هزار واقعه ازدواج و هشت هزار و ۲۲۲ واقعه طلاق در دفاتر اسناد رسمی مازندران در سال ۹۶ خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۴۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
ثبت ۲۳ هزار ازدواج و هشت هزار طلاق در دفاتر اسناد رسمی مازندران

محمد حسن بهادر عصر امروز در دیدار با استاندار مازندران در آستانه یکصد و هفتمین سال تأسیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ثبت اسناد و‌املاک را از قدیمی‌ترین دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی کشور خواند و اظهار داشت: مأموریت اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک اعتبار بخشی به اسناد و تثبیت مالکیت مشروع و قانونی اشخاص است که ثبت شرکتها، اجرای اسناد رسمی، صدور سند مالکیت و سایرموارد در این حوزه را شامل می‌شود.

او افزود‌: در مدت ۳۱ ماه که در خدمت مردم شریف استان مازندران بودم به یاری خدا و کمک معاونین و همکارانم توانستیم رتبه استان را در برنامه عملیاتی سازمان ثبت اسناد و املاک ارتقاء داده و از رتبه های پائین به سوم کشور برسانیم که در سال ۹۶ این رتبه باز هم ارتقاء یافت و به رتبه برتر دست یافته‌ایم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران خاطر نشان کرد: در سال 95 با تعامل ایجاد شده میان ثبت اسناد و املاک و ادارات کل بنیاد ومسکن و اوقاف و امور خیریه استان، این دو دستگاه توانستند رتبه اول صدور اسناد در کشور را به خود اختصاص دهند.

بهادر صدور اسناد مالکیت انفال در شهرستان‌های کلاردشت و تنکابن و جلوگیری از زمین‌خواری در منطقه را از دیگر اقدامات اداره کل متبوع خود خواند که حاصل تعامل و همکاری با اداره کل منابع طبیعی غرب استان بوده است.

بهادر اظهار کرد: بیش از 86 درصد خدمات ثبتی به وسیله 44 سامانه الکترونیکی صورت می‌پذیرد که شناسنامه سامانه‌ها اخیرا توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران صادر و فروردین ماه امسال در سازمان ثبت اسناد و املاک رونمایی شد‌.

این مسئول، ثبت اسناد و املاک را دارای نقش مهمی در ایجاد امنیت و آرامش درمیان خانواده‌ها و جامعه عنوان کرد و گفت: صدور بیش از ۱۹۲ هزار سند مالکیت کاداستری و کسب بیش از ۹۸ میلیارد تومان درآمد در سال گذشته از جمله اقدامات این اداره کل بوده است.

وی تصریح کرد: خدمات شبه قضائی در ثبت اسناد و املاک آن را به داداگستری کوچک تبدیل کرده است که اجرای اسناد رسمی و وصول بیش از ۳۹۱ میلیارد تومان مطالبات بانک‌های دولتی و خصوصی با ۵۵ درصد رشد توانست رتبه سوم کشور را در این حوزه به خود اختصاص دهد.

مدیر کل ثبت اسناد املاک مازندران همچنین از صدور بیش از ۹۲۲هزار انواع سند با رشد ۱۴ درصد در دفاتر اسناد رسمی استان در سال ۹۶ خبر داد و افزود: در این مدت ۲۳۴ هزار گواهی امضاء، ۲۳ هزار واقعه ازدواج و هشت هزار و ۲۲۲ واقعه طلاق را از خدمات ارائه شده توسط دفاتر اسناد رسمی، ازدواج و طلاق استان صورت گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار