مدیر کل آموزش و پرورش فارس :

89درصد فرهنگیان فارس عضو صندوق ذخیره فرهنگیان هستند

خبرگزاری پانا: مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: استان فارس در عضو گیری صندوق ذخیره فرهنگیان پیشگام بوده و تا کنون 89 درصد فرهنگیان این استان عضو صندوق می باشند.

کد مطلب: ۳۰۷۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حمید رضا آذری در جلسه هم اندیشی که با حضور مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور و جمعی از مسوولین آموزش و پرورش و فرهنگیان فارس، در باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد بیان داشت: تشکیل صندوق ذخیره فرهنگیان با هدف پشتیبانی و حمایت اقتصادی فرهنگیان تشکیل شد و این نشان از دور اندیشی مسوولین آموزش و پرورش دارد.
آذری با بیان اینکه " در چند سال اخیر صندوق ذخیره فرهنگیان نیز متاثر از شرایط موجود ، دچار آسیب هایی شده است " ادامه داد : این صندوق فراز و نشیب های زیادی داشته ، اما با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی، می توان گفت که کارکرد آن تا کنون مثبت بوده است.
وی اظهار داشت: کسانی که در حال حاضر مسوولیت صندوق را پذیرفته اند ، هم با ساز و کار اقتصادی آشنا هستند و هم دلسوز معلمان و فرهنگیان می باشند.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: صندوق یک بنگاه اقتصادی با ساز و کار خاص خود است و همانند سایر بنگاه های تجاری تابع قانون است و باید سود دهی داشته باشد و برای کسب درآمد برنامه ریزی کند .
آذری تصریح کرد: صندوق می تواند رویکرد استانی پیدا کند و با حفظ شرایط لازم برای کسب درآمد ،در همه استان ها فعالیت اقتصادی انجام دهد و از تمرکز فعالیت در مرکز پرهیز نماید.
وی افزود: در حال حاضر این رویکرد وجود دارد ،مشروط به اینکه استانها نیز برای این فعالیت ،برنامه اقتصادی مناسب داشته باشند.
آذری با بیان اینکه "در استان فارس حدود 58 هزار فرهنگی عضو صندوق هستند" اذعان داشت:آموزش و پرورش فارس دارای 60 هزار بازنشسته می باشد و با تدبیر مسوولین صندوق ذخیره فرهنگیان ،در آینده ای نزدیک شرایط برای عضویت آنها در این صندوق فراهم خواهد شد.
وی با علام آمادگی آموزش و پرورش فارس برای همکاری با صندوق ذخیره فرهنگیان در رابطه با فعالیت های اقتصادی بیان داشت: استان فارس، استان بزرگی، با ظرفیت های فراوانی است و با داشتن شرایط اقلیمی ،جمعیتی و اقتصادی می توان گفت ،به تنهایی یک ایران کوچک است .
آذری افزود : میتوان از این ظرفیت ها استفاده کرد و به نحوی عمل کرد که هم فرهنگیان از منافع این همکاری بهره مند شوند و هم صندوق به اهداف خود برسد ،یعنی وضعیت برد برد حاصل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار