سرپرست اداره کل بهداشت و درمان سازمان زندان‌های کشور:

مهم‌ترین برنامه‌ ما جذب نیرو و افزایش تجهیزات بیمارستانی است

خبرگزاری پانا:سرپرست اداره کل بهداشت و درمان سازمان زندان‌های کشور جذب بیشتر نیروی متخصص، اخذ مجوز برای تمامی درمانگاه‌های درمانی زندان‌ها و افزایش امکانات و تجهیزات بیمارستانی را از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد.

کد مطلب: ۳۰۶۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مهرزاد تشکریان در حاشیه بازدید از زندان مرکزی قزوین اظهار داشت: توجه ویژه به برنامه‌های حوزه بهداشت و درمان، سطح سلامت مددجویان زندان‌های قزوین را در وضعیت بسیارمطلوبی قرار داده است.

وی افزود: برنامه بیماریابی در بخش‌های پیشگیری، کنترلی ودرمانی به صورت ویژه زندانیان را مورد سنجش قرار داده و این اقدام مؤثر میزان دسترسی مددجویان به مراقبت‌های بهداشتی و درمانی را افزایش داده است. اجرای این برنامه گام مهم و موثری در راستای ارتقاء سلامت زندانیان در طول تحمل کیفر خواهد بود.

تشکریان با اشاره به اینکه برنامه‌های نظام سلامت زندانیان بر اقدامات پیشگیرانه تأکید دارد، تصریح کرد: ارتقاء سطح سلامت تنها منحصر به اجرای برنامه‌های درمانی نبوده و فاکتورهای دیگر از جمله آموزش‌های مؤثر و آگاه‌سازی نسبت به انتشار بیماری‌های واگیردار و نوپدید نیز در آن تأثیرگذار است.

سرپرست اداره کل بهداشت و درمان سازمان زندان‌های کشور در ادامه بازدید خود از طرح‌های روان درمانی زندان مرکزی اذعان داشت: حفظ سلامت روان زندانیان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در صورت عدم توجه به مقوله بهداشت روان به هدف نهایی حفظ و ارتقاء سلامت در زندان‌ها دست نخواهیم یافت.

تشکریان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل بهداشت و درمان سازمان زندان‌های کشور را جذب بیشتر نیروی متخصص، اخذ مجوز برای تمامی درمانگاه‌های درمانی زندان‌ها و افزایش امکانات و تجهیزات بیمارستانی عنوان کرد و گقت: با اقدامات پیش رو و تعامل حداکثری با دانشگا‌ههای علوم پزشکی و پزشکی قانونی، خدمات بهداشتی و درمانی زندان‌ها به بهترین شکل ممکن هدفمند می‌شود.

وی همچنین در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی ومدیرکل پزشکی قانونی استان بر توسعه خدمات بهداشتی به ویژه در بخش شناسایی و غربالگری زندانیان بیمار تأکیدکرد و گفت: در کاهش آسیب رفتارهای پرخطر، شناسایی و تشخیص زندانیان مبتلا به بیمارهای خاص و پرآسیب، جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار و قابل انتقال، فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی در مورد انواع بیماری‌های و آموزش راه‌های انتقال و پیشگیری، یک امر حیاتی و ضروری است.

سرپرست اداره کل بهداشت ودرمان سازمان زندان‌های کشور به اقدامات اثربخش زندان مرکزی قزوین دربخش پیشگیری وکنترل بیماری‌های پرخطر اشاره داشت و افزود:در این مرکز برای زندانیان جدیدالورود پرونده بهداشتی به صورت الکترونیکی در محل قرنطینه زندان تشکیل شده و زندانیان تازه وارد تحت آموزش و برنامه‌های خاص پیشگرانه قرار می گیرند.

وی اقداماتى که براى کنترل انواع بیماری‌های پرآسیب و مسری در زندان‌های قزوین انجام شده است را رضایت بخش خواند و گفت: انجام امور آموزشى، تشخیصی و درمانى توسط زندا‌های استان قزوین به طور جدی در دستور کار قرار داشته و نتایج ارزشمندی صورت گرفته است.

سرپرست اداره کل بهداشت و درمان سازمان زندان‌های کشور همکاری و تعامل پزشکی قانونی استان را اقدامی انحصاری و تحسین برانگیز برشمرد و خاطرنشان کرد: آمار بالای اعزام روزانه زندانیان به پزشکی قانونی مشکلی بزرگ بوده وشرایط خاصی را در زندان‌ها به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: ارائه آموزش‌های لازم به پزشکان داخل زندان و انتخاب آنها به عنوان پزشک معتمد پزشکی قانونی اقدامی درخور توجه است و با اجرای این برنامه شاهد کاهش شدید اعزام زندانیان به بیرون هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار