مدیركل دبیرخانه شورای عالی صادرات غیر نفتی خبرداد:

صادرات 22 میلیارد دلاری بدون احتساب میعانات/برگزاری 300 جلسه كمیته پایش وضعیت صادرات در استانها

خبرگزاری پانا: مدیركل دبیرخانه شورای عالی صادرات غیر نفتی كشور گفت: در 8 ماه گذشته 22 میلیارد دلار كالای غیر نفتی بدون احتساب میعانات گازی از كشور صادر شده است.

کد مطلب: ۳۰۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از شاتا، عین ‌الله محمدخانی غیاثوند افزود: در مجموع و با احتساب میعانات گازی 28 میلیارد دلار كالای غیر نفتی در 8 ماه گذشته از ایران صادر شده است كه با وجود تحریم های غرب میزان صادرات غیرنفتی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
وی توسعه صادرات را موجب رونق اشتغال، افزایش ارزش افزوده و رونق تولید دانست و بیان كرد: بر اساس تعهدات، میزان اقلام تنظیم شده صادراتی در سال جاری به 51 میلیارد دلار می رسد.
وی با بیان اینكه بسیاری از تنگناها و موانع پیش روی تولید و صادركنندگان با برگزاری نشست های مشترك بین سازمان توسعه و تجارت با اتاق ایران و تشكل های خصوصی رفع شده است افزود: سازمان توسعه تجارت نشست های مختلفی برای بررسی مشكلات پیش روی صادركنندگان برگزار كرده و عمده ترین مشكلات آنها تسهیلات بانكی و نقل و انتقال پول است.
وی با بیان اینكه تاكنون 300 جلسه كمیته پایش در استانها برای رفع مشكل صادركنندگان برگزار شده است افرزود: بدهی سازمان توسعه و تجارت به صادركنندگان در خصوص جوایز صادراتی در سال 89، افزون بر یك هزار و 100 میلیارد ریال و در سال گذشته دو هزار و 840 میلیارد ریال بوده است.
وی افزود: جوایز صادراتی از این پس در قالب پرداخت هزینه پذیرش یا اعزام هیات های تجاری ، كاهش مالیات و عوارض دیده می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار