معاون اشتغال كمیته امداد فارس خبر داد:

تولید 6 هزار و 700 تخته انواع بافته‌های داری توسط مددجویان طی 6 ماه

خبرگزاری پانا:معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان فارس گفت: طی 6 ماه اول امسال تعداد 6 هزار و 722 تخته انواع بافته‌های داری توسط مددجویان این نهاد در فارس تولید شده است.

کد مطلب: ۳۰۴۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،سهراب روستایی در جمع خبرنگاران گفت: ارزش ریالی تولیدات صنایع‌دستی مددجویان كمیته امداد فارس در نیمه اول امسال بالغ بر 82 میلیارد و 580 میلیون ریال بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد فارس خاطرنشان كرد: در این مدت توسط مددجویان كمیته امداد فارس ۱۴ هزار و ۳۹۳ متر مربع انواع بافته‌های داری تولید شده است، گفت: در زمینه تولید گلیم ۸۶۴ طرح فعال وجود دارد و کل تولید آن دو هزار و ۳۹۸ تخته به متراژ سه هزار و ۶۰۴ متر مربع و ارزش پنج میلیارد و ۱۲۴ میلیون ریال بوده است.

روستایی تصریح كرد: مقدار تولیدات مددجویان در شش ماه اول سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد رشد کمی و ۲۰ درصد رشد کیفی دارد.

وی با تصریح اینكه بالغ بر 6 هزار و 500 مددجوی تحت پوشش كمیته امداد استان فارس، بافندگان فرش هستند، گفت: از این جمع 65 درصدشان در روستاها سكونت دارند.

این مقام مسئول اضافه كرد: بافنده‌های تحت پوشش کمیته امداد در سطح روستاهای مختلف استان فارس پراکنده هستند اما اكثریت آنان در شهرستان‌های فیروزآباد، زرقان، شیراز، فراشبند و داراب ساكن هستند.

روستایی با بیان اینكه متوسط درآمد طرح‌های قالیبافی ریزبافت مددجویان ۸۰۰ هزار الی یک میلیون تومان در ماه است، گفت: شش هزار و ۵۰۰ بافنده در قالب چهار هزار و ۴۰۷ طرح قالیبافی تحت پوشش کمیته امداد هستند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد فارس با بیان اینکه مواد اولیه مورد نیاز مددجویان توسط این نهاد تامین می‌شود، گفت: متوسط تولید قالی توسط مددجویان کمیته امداد در سال ۲۴ هزار مترمربع است.

روستایی تصریح کرد: جدا از قالیبافی در تمام سر فصل‌ها، مددجویان در رشته‌ای که مورد علاقه آنان باشد می‌توانند دوره‌های آموزشی را طی كرده و پس از دریافت كارت مهارت، امكان فعالیت‌های اشتغالزایی را خواهند داشت.

وی همچنین درباره نحوه فروش تولیدات مددجویان با بیان اینکه ممکن است این تولیدات توسط خود آنان یا کمیته امداد به فروش برسد، اضافه کرد: در تهران سه فروشگاه و در شیراز یک فروشگاه جهت فروش این تولیدات پیش‌بینی شده و علاوه بر آن امكان عرضه محصولات در نمایشگاه‌های فصلی در سطوح محلی، ملی و حتی بین‌المللی نیز ایجاد شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار