فاز نخست تشکیل پارلمان جوانان تهران اجرایی شد

خبرگزاری پانا:مدیرعامل خانه شهریاران جوان اعلام کرد: نخستین فاز اجرایی تشکیل پارلمان جوانان شهر تهران در عرصه مدیریت شهری با فعالیت ۳۷۴ شهریار در طرح رویش ماندگار برای شهر تهران رقم خورده است.

کد مطلب: ۳۰۲۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،محمد ابویی مهریزی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در این طرح شناسایی، سازماندهی و جذب جوانان علاقه مند در مدیریت شهری با رویکرد محله ای دنبال می شود. به طوری که در هر محله به دنبال ایجاد خانه شهریاران محله هستیم تا در آینده ای نزدیک در این مسیر به ایجاد پارلمان جوانان شهر تهران دست پیدا کنیم.

ابویی افزود: ارتباط با فعالان جوان اجتماعی و فرهنگی و علاقه مندان حوزه مدیریت شهری را در خانه شهریاران جوان در دستور کار قرار داده ایم. به طوری که در نخستین گام جلسات توجیهی با منتخبین محلات برگزار می کنیم و موضوعاتی همچون مسئولیت اجتماعی جوانان در سطح محلات و نقش آنها در توسعه اجتماعی شهر ، عملکرد جوانان در مدیریت محله و نقشی که آنها می توانند در فعالیت های محله ای داشته باشند و درنهایت آشنایی جوانان با ۱۸ محور ابلاغی شهردار تهران در خصوص سبک زندگی ، هویت و رسانه های نوظهور مطرح شده تا جوانان با آن آشنا شوند.

وی تصریح کرد:بازدید میدانی جوانان از نواحی برگزیده محلات از دیگر برنامه هایی است که برای جوانان برگزیده برگزار می شود.بدین ترتیب با مدیریت عمرانی و مسائل یک محله آشنا می شوند و در کنار آن فرصت ها و آسیب های اجتماعی هر منطقه را می شناسند.ضمن اینکه جلسه ای صمیمانه با شهرداران جوان مناطق برگزار می شود.

مدیرعامل خانه شهریاران جوان افزود: در گام سوم ، جلسات هم اندیشی در قالب کارگروه های مشارکت های اجتماعی جوانان در محلات ، کارگروه آسیب شناسی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی محلات ، شناسایی ظرفیت ها و فرصت های محلات به صورت سازمانی و غیرسازمانی برگزار می شود.

ابویی خاطرنشان کرد: پس از انجام زیرساخت ها بر اساس توان و ظرفیت ها پروژه ای مشخص تعریف می شود تا افرادی که داوطلب هستند، نسبت به حل مشکلات محله کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار