کارگروه فرهنگی استان مسابقات فرهنگی هنری را آسیب شناسی کرد

خبرگزاری پانا: جلسه کارگروه فرهنگی استان با عنوان آسیب شناسی مسابقات فرهنگی و هنری برگزار شد.

کد مطلب: ۲۹۹۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، جلسه کارگروه فرهنگی با موضوع آسیب شناسی مسابقات فرهنگی و هنری با حضور اعضای کارگروه، منصوریان معاون پرورشی و فرهنگی، رییس اداره فرهنگی و هنری و کارشناسان فرهنگی و هنری استان در دفتر معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل برگزار شد.

در این جلسه معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش خراسان رضوی با بیان اینکه مسابقات پرسش مهر 15 به صورت جداگانه برگزار می‌شود بر تشویق ویژه جهت برگزاری این مسابقات در سطح مدارس تأکید کرد.

براتعلی منصوریان اجرای مسابقات فرهنگی و هنری در سطح آموزشگاه و بهره‌مندی از آثار دانش آموزان را یکی از اهداف مسابقات ذکر کرد.

رییس اداره فرهنگی و هنری از شروع فعالیت کارگروه‌های تخصصی در 4 بخش هنرهای نمایشی، آوایی، دستی و تجسمی، ادبی با حضور چهره‌های برتر این رشته‌ها خبر داد.

محمدحسن دادگر همچنین عقد تفاهم نامه با سایر نهادهای فرهنگی و هنری سطح استان و استفاده تخصصی از تولبدات آنان را یکی دیگر از برنامه‌های اداره فرهنگی و هنری بیان کرد.

در ادامه کارشناس مسئول فرهنگی و هنری استان گردآوری و چاپ کتاب شیوه‌نامه مسابقات فرهنگی و هنری را با توجه به نیاز مدارس به این مجموعه اعلام نمود. وی همچنین راه اندازی سایت کارشناسی فرهنگی و هنری استان و ارائه اطلاعات از طریق مجازی به همکاران و دانش آموزان را از دیگر فعالیت‎های این کارشناسی ذکر کرد.

فرهاد قاسم پور از تولید محتوا در قالب متن و صدا جهت معرفی رشته‌های مسابقات را از دیگر برنامه‌های این کارشناسی اعلام نمود.

دور شدن از هدف اصلی مسابقات، نخبه پروری، پایین بودن کیفیت جوایز، اعتباربخشی لوح‌های تقدیر مسابقات فرهنگی و هنری، کم شدن بخشنامه‌ها، عدم آشنایی مربیان با مسابقات جدید، مشکلات مربیان فنی، تقدیر از مدیران و مربیان مدارس دارای رتبه در سطح کشوری و استانی، نداشتن برنامه زمان بندی، تخصصی نبودن داوری در سطح ادارات، قطبی برگزار کردن مسابقات، جذاب بودن پوستر اینفوگرافیک مسابقات، ارائه اطلاعات خاص در مورد مسابقات جدید و...... از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار