یزدان‌پناه: سازمان دانش‌آموزی تکمیل‌کننده فرآیند آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - مشاور رئیس سازمان دانش‌آموزی، این سازمان را یک مکتب تربیتی و تکمیل‌کننده فرآیند آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۹۶۰۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
یزدان‌پناه: سازمان دانش‌آموزی تکمیل‌کننده فرآیند آموزش و پرورش است

علینقی یزدان‌پناه در کارگروه آسیب‌شناسی و بازمهندسی برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی گفت: «برنامه‌ریزی برای اوقات فراعت دانش‌آموزان و برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های پرورشی آن‌ها امری خارج از مدرسه و از وظایف سازمان دانش‌آموزی است. سال ۷۸ همزمان با تشکیل سازمان، چالش جدی که برای موسسان ایجاد شد این بود که موضع سازمان در برابر امور تربیتی چیست؟ سه مساله مهم برای سازمان وجود داشت: پیش آهنگی، امور تربیتی و نسبت سازمان با آموزش و پرورش.»

او سازمان دانش‌آموزی را یک مکتب تربیتی دانست و افزود: «آموزش و پرورش قادر نیست بسیاری از مسایل اصلی را که می‌تواند مبدا نوآوری و خلاقیت شود، در آموزش مستقیم بگنجاند بنابراین سازمان دانش‌آموزی تکمیل کننده فرایند آموزش و پرورش است.»

یزدان‌پناه گفت: «سازمان دانش‌آموزی برای اوقات رسمی نیست. علت تاثیرگذاری سازمان این است که در فضای غیررسمی می‌تواند به دانش‌آموز کمک کند.»

مشاور رئیس سازمان دانش‌آموزی گفت: «تربیت استمرار یافته جز در قالب تشکیلات امکان‌پذیر نیست. محتوای تشکیلات به‌صورت محتوای دینی، اسلامی و ایرانی در سازمان دانش‌آموزی اجرا شده است اما باید کارهای سازمان را به‌ عنوان یک مکمل بدانیم.»

او افزود: «بهترین شکل برای گروه‌های سنی راه‌اندازی تشکل‌های دانش‌آموزی است. سازمان دانش‌آموزی به نمایندگی آموزش و پرورش کار تربیتی می‌کند و هویت این سازمان به فعالیت پرورشی آن است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار