معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

آموزگاران، معلمان تخصصی و چندمهارتی هستند

خبرگزاری پانا: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش گفت: تمام کسانی که متولی تربیت هستند باید در نظام آموزش و پرورش زمینه سازی کنند، تا ارزش ها، باورها، جنبه های اجتماعی، علمی و اقتصادی، زیبا شناختی در درون دانش آموزان نهادینه شود.

کد مطلب: ۲۹۸۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس آموزش وپرورش پانا، محمد دیمه ور در همایش تدریس و یادگیری عملکردی آموزش ابتدایی که در دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، ضمن گرامی داشت 9 دی، روز بصیرت و میثاق با ولایت، اظهار کرد: ویژگی و خصلت برجسته ای که بین آموزگاران وجود دارد این است که کلمه آموزگار همراه با سرزندگی و ایجاد حس خوشایند در جامعه است، به گونه ای که همه، از دوره تحصیل خود در دوران ابتدایی خاطرات خوبی به یاد دارند.

وی تاکید کرد: هدف از اجرای طرح تدریس و یادگیری عملکردی در مدارس، کیفیت بخشی به عملکرد مدیران و معلمان مدارس و دانش آموزان است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: تربیت یک امر درونی است و تمام کسانی که متولی تربیت هستند باید در نظام آموزش و پرورش زمینه سازی کنند، تا ارزش ها، باورها، جنبه های اجتماعی، علمی و اقتصادی، زیبا شناختی در درون دانش آموزان نهادینه شود.

دیمه ور با بیان این که نقش معلم به عنوان یک برنامه ریز و تسهیل گر در نهادینه شدن ارزش ها و باورها در دانش آموزان بسیار مهم و اثرگذار است، خاطر نشان کرد: تدریس و یادگیری عملکردی با قابلیت یادگیری بهتر در دانش آموزان و دانش آموز به عنوان یادگیرنده فعال، همواره محور اصلی در فرایند تعلیم وتربیت است.

وی با اشاره به تمایز دوره ابتدایی نسبت به سایر دوره های تحصیلی، تصریح کرد: انگیزه فردی آموزگاران و مدیران ابتدایی برای یادگیری بسیار بالاست و طرح تعالی مدیریت آموزشگاهی به صورت جدی در مدارس ابتدایی اجرا شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش با تاکید بر درس پژوهی در آموزش، عنوان کرد: درس پژوهی می تواند یادگیری و افزایش توان علمی معلمان را بالا ببرد و امید است در آینده این فعالیت ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار