مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی خبر داد:

تدوین بسته توسعه روستایی در معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور

خبرگزاری پانا:مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی از تدوین بسته توسعه روستایی در معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور خبر داد و گفت: در این راستا کارگروه‌های توسعه روستایی و عشایری استان‌ها برای بومی‌سازی این بسته ماموریت یافته‌اند.

کد مطلب: ۲۹۷۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، ایرج مرندی در نخستین جلسه کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری استان، اظهار داشت: بسته توسعه روستایی با تکیه بر مبانی نظری و تجربی، الگوهای توسعه و نقاط ضعف و قوت روستایی تدوین شده و سیاست‌های اجرایی این بخش در آن مورد توجه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه توسعه پایدار روستایی شرط گریزناپذیر خودکفایی و تحقق اقتصاد مقاومتی است، افزود: برای دستیابی به این نقطه باید شرایط ماندگاری جمعیت و تثبیت روستاهای کشور فراهم شده و وضعیت اقتصادی روستاها بهبود یابد.
مرندی با اشاره به این که توسعه مناطق روستایی نیازمند نگرش جامع در برنامه‌ریزی توسعه کشور است، گفت: نبود برنامه مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران، مقرون به صرفه نبودن کشاورزی سنتی و پایین بودن سطح بهره‌وری و مهارت‌های اثربخش در روستاها از عوامل مهاجرت روستاییان به شهرهاست که چاره‌جویی برای آنها در بسته توسعه روستایی مورد توجه قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: تمام دغدغه‌های دستگاه‌های اجرایی در خصوص توسعه روستایی در این بسته جامع پیش‌بینی شده و اجرای آن می‌تواند یک گام مهم و رو به جلو در توسعه متوازن کشور باشد.
دبیر کارگروه توسعه روستایی و عشایری استان در ادامه هدف از تشکیل این کارگروه را تهیه سند توسعه روستایی استان عنوان کرد و گفت: این کارگروه یکی از کارگروه‌های تخصصی ذیل شورای برنامه‌ریزی استان است که با پیشنهاد وزیر کشور در هیئت دولت تصویب شده است.
وی، هماهنگی در تدوین برنامه‌های توسعه روستایی و عشایری و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی ذیربط در اجرای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در حوزه روستایی را از دیگر وظایف این کارگروه برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار