تکمیل طرح‌های راکد در روستا‌ها در اولویت است

اردبیل (پانا) - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: شمار زیادی طرح‌های راکد در روستا‌های کشور وجود دارد که دولت تکمیل آن‌ها را دراولویت قرار داده است.

کد مطلب: ۹۱۶۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
تکمیل طرح‌های راکد در روستا‌ها در اولویت است

محمد امید در کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل گفت: تصمیم بر این است قبل از فعال نشدن طرح‌های راکد، طرح جدیدی در روستا‌ها تعریف نشود و با راه اندازی طرح‌های راکد زمینه اشتغال ایجاد شود.

او با بیان اینکه جمعیت روستا‌ها در کشور کاهش یافته، افزود: عمده دلیل کاهش جمعیت روستایی بعد از انقلاب مربوط به بیکاری است و راهکار اصلی ماندگاری جمعیت روستایی اشتغال و رونق تولید است.

امید بیان کرد: در حال حاضر ۷۴ درصد جمعیت کشور در شهر‌ها و ۲۶ درصد در مناطق روستایی زندگی می‌کنند که نشان می‌دهد جمعیت روستایی برغم افزایش جمعیت کاهش داشته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: دولت در خدمات رسانی به روستا‌ها کوتاهی نکرده، ولی به رغم خدمات ارائه شده باز تخلیه روستا‌ها و کاهش جمعیت در نقاط مختلف رخ داده است.

امید گفت: برای ماندگاری جمعیت روستایی و افزایش امید به زندگی فرصت جدیدی باید ایجاد شود.

اوبابیان اینکه اشتغال پایدار روستایی منجر به توسعه و رونق روستا‌ها می‌شود، افزود: طی ۲ سال اخیر در مجموع ۱۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات طرح پایدار اشتغال روستایی اختصاص یافته و تاکنون ۷۳ هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی در کشور به متقاضیان پرداخت شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری بیان کرد: قرار است امسال مابقی این تسهیلات که حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است، به طرح‌های اشتغالزای روستایی معرفی شده به بانک‌ها بتدریج پرداخت شود.

امید کارآفرینی و سرمایه گذاری در روستا‌ها را ضروری دانست و گفت: بستر و زمینه برای سرمایه گذاری با توجه به دارا بودن قابلیت‌های فراوان در روستا‌ها بیشتر است و امید است سرمایه گذاری در راه اندازی گلخانه‌ها و پرورش دام توسعه بیشتری داشته باشد.

او اظهار داشت: استان اردبیل سرشار از قابلیت‌های گردشگری و بوم گردی روستایی است و کار‌های بسیار خوبی در این زمینه انجام شده که می‌تواند الگوی مناسبی در دیگر استان‌های باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار