معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس در جهرم:

هر مدرسه یک وزارت خانه و هر مدیر یک وزیر است

خبرگزاری پانا: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: باتوجه به این که تمام برنامه ها در مدارس باید دنبال شوند نگاه ما به مدیریت مدارس باید عوض شود .

کد مطلب: ۲۹۲۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، ناصر قجری در جمع مدیران مدارس شهرستان جهرم اظهار داشت:در دیدگاه جدید هر مدرسه یک وزارت خانه و هر مدیر یک وزیر است
وی گفت:یکی از مهمترین مسائلی که درراستای تحقق این هدف مهم است بحث تفویض اختیار است و ماباید تمرکز را کم کنیم و اختیارات زیر مجموعه را زیاد کنیم .
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: اگر جامعه ای می خواهد توسعه یافته شود باید به آموزش و پرورش توجه کند. آموزش و پرورش بیشترین نقش در توسعه یافتگی دارد.
قجری گفت:میزان بهرمندی از نعمات الهی بسته به توسعه یافتگی جوامع دارد هر کشوری توسعه یافتگی اش بیشتر باشد طبیعتامی تواند از امکانات مادی و معنوی بهره ی بیشتری ببرد.
وی افزود: قرآن کریم ودین مبین اسلام به امر تعلیم و تربیت توجه ویژه ای داشته و خداوند با فرستادن پیامبران انسان ها را تعلیم و تربیت کرده و کارما معلمان بعد از پیامبران هدایت و رهبری انسان هاست.
قجری اظهارداشت : آموزش و پرورش مدرن برای ما سودی نداشته چون وارداتی است اما به برکت انقلاب اسلامی خصوصا در یک دهه اخیر با توجه به طرح تحول بنیادین کار بسیار بزرگی صورت گرفته است و فلسفه آموزش و پرورش تعیین گشته و هر مسئولی باید در همین راستا عمل نماید.
وی یادآور شد: یکی از مسائل مهمی که در سند تحول بنیادین آمده است توجه به عدالت آموزشی یعنی اینکه تمامی مشمولین به تحصیل بتوانند در هر کجای ایران اسلامی باشند از نعمت تعلیم و تربیت بهرمند شوند.
وی گفت:بنابراین در بحث عدالت آموزشی در کمیت توانسته ایم به نتایج مطلوب برسیم اما در بخش کیفیت هم اکنون به نتیجه مطلوب نرسیده ایم.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت:عدالت آموزشی در بخش های دانش آموزی، مدارس، نیروی انسانی و فضاهای آموزشی و تجهیزات و اعتبارات مورد توجه باید قرار داده شود.

وی گفت:در بخش عدالت آموزشی ، اولین مورد کیفیت در بخش ورودی ما که همان دانش آموزان هستند می باشد که با ید در این امر به مدارس عادی توجه شود.
وی تاکید نمود : ما مخالف مدارس تیز هوش و نمونه نیستیم اما توسعه خطی و بدون مطالعه این مدارس می تواند آسیب بسیار جدی برای نظام تعلیم و تربیت ما داشته باشد.
قجری با بیان اینکه در مورد کیفیت بخشی در قسمت سازماندهی نیروی انسانی ، می توان گفت توزیع صحیح صورت نگرفته است گفت: اساسی ترین مولفه برای کیفیت بخشی در بخش مدیریت هاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار