شهادت وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین

خبرگزاری پانا : زیاد ابوعین وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در تیراندازی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به سمت تظاهرکنندگان در شمال رام الله شهید شد.

کد مطلب: ۲۹۱۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث،‌زیاد ابوعین وزیر اموردیوارحائل و شهرک سازی تشکیلات خودگردان فلسطین در یورش نظامیان رژیم صهیونیستی بسمت تظاهرکنندگان در شمال رام الله شهید شد.

زیاد ابوعین بر اثر استنشاق گاز اشک آور و ضربه زدن نظامیان رژیم صهیونیستی با قنداق تفنگ به سینه اش شهید شد.

اشغالگران در تلاش بودند شرکت کنندگان در تجمع « کشت زیتون » که در روستای ترمسعیا در شمال شهر رام الله برگزار شده بود سرکوب کنند.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پی شهادت زیاد ابوعین وزیر فلسطینی سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین درپی کشته شدن زیاد ابوعین وزیر فلسطینی به دست نظامیان رژیم صهیونیستی همکاری امنیتی بااین رژیم را متوقف کرد.

شورای ملی فلسطین تاکید کرد: شهادت زیاد ابوعین تروریسم دولتی است و باید فورا با آن مقابله شود.

حماس با صدور بیانیه ای جنایت اسرائیل درشهادت زیاد ابوعین وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین را در منطقه ترمسعیا درغرب رام الله محکوم کرد.

جنبش فتح در پی شهادت زیاد ابوعین عضو شورای انقلابی این جنبش در حمله نظامیان اسرائیلی در غرب رام الله، نشست فوق العاده برگزار می کند.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین از گروه های مبارز فلسطینی خواست به سرعت به جنایت اسرائیل در به شهادت رساندن زیاد ابوعین وزیر فلسطینی پاسخ دهند.

این جبهه بر عمدی بودن اقدام اسرائیل در ترور کردن ابوعین تاکید کرد.

وزیرفلسطینی لحظاتی پیش ازشهادت: با رژیم تروریسم اشغالگر مبارزه می‌کنیم

زیاد ابوعین وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین لحظاتی پیش از شهادت در سخنان کوتاهی بر ادامه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

زیاد ابوعین در سخنان خود اسرائیل را « رژیم تروریست اشغالگر» توصیف و بر ادامه مقاومت و تظاهرات برضد این رژیم تاکید کرد.

ابوعین گفت: تظاهرات امروز ما مسالمت آمیز است و اتباع دیگر کشورها هم در آن حضور دارند. ما بر کاشتن شاخه های زیتونی که در دست گرفته ایم، اصرار داریم.

وی افزود: این زمین ها متعلق به فلسطینی هاست و اشغالگران بخواهند یا نخواهند ما شاخه های زیتون را در آن کاشته ایم. باندهای شهرک نشینان و اشغالگران تلاش می کنند به ما که صاحب این زمین ها هستیم، حمله کنند. این تظاهرات کاملات مسالمت آمیز و با مشارکت اتباع خارجی است و شما شاهد آن هستید که چگونه نظامیان ارتش اشغالگر و تروریست، تیراندازی و شلیک گاز اشک آور را آغاز کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار