تغییر نام خیابان آفریقا به نلسون ماندلا

طی مراسمی که با حضور مرتضی طلایی، غلامرضا انصاری دو عضو شورای شهر تهران و سفیر آفریقای جنوبی برگزار شد، نام خیابان آفریقا به نام نلسون ماندلا تغییر یافت.

کد مطلب: ۲۹۰۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در این مراسم بر لزوم گسترش ارتباطات دو کشور ایران و آفریقای جنوبی تاکید شد .

آزادی بر ماندلا و ماندلا بر آزادی حق بزرگی دارند

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ملت های ایران و آفریقای جنوبی به سبب مبارزه با نظام خودکامه و پیروزیهای شکوهمندشان قرابت نزدیکی با هم دارند گفت: من خوشحالم که پیروزی شکوهمند اسلامی ایران بر نظام شاهنشاهی آغاز گر راهی شد تا ملت افریقای جنوبی نیز بتواند آپارتاید را به زانو در آورد .

وی ادامه داد: در این جا باید به نقش رهبران بزرگی همچون امام خمینی(ره) و نلسون ماندلا به عنوان دو رهبر بزرگ و بی نظیر قرن معاصر و چه بسا قرون گذشته اشاره کنم و باید گفت این دو شخصیت برجسته توانستند در حوزه علوم انسانی و کار کرد های علوم اجتماعی در کشور های خود نگاه انسان مدارانه و اخلاق مدارانه را حاکم کنند و این بزرگترین دستاورد این دو رهبر بزرگ دنیا بوده است .

طلایی افزود: نلسون ماندلا متعلق به یک ملت نیست بلکه متعلق به همه ی بشریت ،تاریخ و سرزمین ها ست و ما در شورای اسلامی شهر تهران افتخار می کنیم در بیستمین سالگرد انقلاب افریقای جنوبی و اولین سالگرد وفات ماندلا یکی از بهترین خیابان های تهران را به نام این رهبر فقید نام گذاری کرده ایم .

نایب رئیس شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: آزادی به گردن ماندلا و ماندلا به گردن آزادی حق دارند و باید گفت ماندلا آزادی را معنا کرد .

طلایی گفت: من امیدوارم روز به روز شاهد پیشرفت ، آزادی ، آبادانی و سربلندی دو ملت ایران و افریقای جنوبی باشیم و باید تاکید کنم که گسترش روابط دو کشور باید بیش از گذشته باشد .

ماندلا جزء نام های درخشان تارک بشریت است

غلامرضا انصاری عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به علت این نام گذاری گفت: شعار انقلاب اسلامی ما استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی بود، شعار و آرمانی که ما باید تلاش کنیم تا در طول تاریخ از یاد نرود و محقق شود. هم اکنون که شهر تهران به عنوان یک شهر فرهنگی و انقلابی مطرح است باید چنین شعائر و آرمان هایی در آن طنین انداز باشد و بهتر از نام ماندلا چه نامی را می توان یافت که معنای آزادی را در ذهن شهروندان متبادر کند .

وی ادامه داد: نام ماندلا نامی درخشان در تارک بشریت است و من فکر می کنم با توجه به رویحه آزادی خواهی شهروندان تهرانی نام گذاری خیابانی به این نام می تواند بهترین اتفاق باشد .

انصاری خاطر نشان کرد: تغییر نام خیابان افریقا به نلسون ماندلا که خود این نام نیز با ماندلا قرابت داشت سبب افتخار مردم محله خواهد شد و به نوعی نام ماندلا و آزادی و آزادی خواهی را زنده و جاوید خواهد کرد .

خیابان ماندلا هدیه مدیریت شهری تهران به ملت افریقای جنوبی

سفیر امریکای جنوبی نیز در این مراسم گفت: انقلاب افریقای جنوبی در سال 1994 شکل گرفت و امروز ما بیستمین سالگرد آن را گرامی می داریم اما نباید از نظر دور داشت که این انقلاب در نتیجه ارتباط با انقلاب اسلامی ایران و شخصیت امام (ره) به وقوع پیوست .

وایت هد افزود: به واسطه نوع ارتباط دو کشور ایران و افریقای جنوبی و دو شخصیت امام خمینی(ره) و نلسون ماندلا ارتباط دو ملت تعمیق پیدا کرد و امروز ما مسئول هستیم که ژرفا و عمق این ارتباط را بیشتر کنیم .

سفیر افریقای جنوبی خطاب با حاضرین گفت: من به عنوان نماینده افریقای جنوبی از این اقدام شگفت زده شدم و باید مراتب قدر دانی خود از مدیریت شهری تهران را به جا آورم. ماندلا متعلق به یک کشور نیست بلکه متعلق به جامعه جهانی است .

وایت هد در پایان خاطر نشان کرد: این نام گذاری، هدیه ی ارزشمند مدیریت شهری تهران به ملت افریقای جنوبی است و من از صمیم قلب و از طرف ملت افریقای جنوبی از این اقدام مدیریت شهری تهران تشکر می کنم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار