تشابه اسمی و درخواست‌های مردمی علت اصلی تغییر نام برخی از خیابان‌های شهر است

قم (پانا) - رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم گفت: تشابه اسمی و درخواست‌های مردمی علت اصلی تغییر نام برخی از خیابان‌های شهر است.

کد مطلب: ۹۱۵۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
تشابه اسمی و درخواست‌های مردمی علت اصلی تغییر نام برخی از خیابان‌های شهر است

حسن مالکی نژاد با اشاره به تغییر نام برخی از خیابان‌های قم، اظهار داشت: برخی از تغییرات به دلایل تشابه اسمی بود به‌طوری‌که ما شاهد بودیم دو خیابان به یک اسم در شهر وجود دارد.
وی ادامه داد: علاوه بر این برخی از خیابان‌ها هم به‌صورت شرقی و غربی نام‌گذاری شده بود که با بررسی‌های انجام‌شده نام این خیابان‌ها نیز به‌مرور تغییر پیدا می‌کند به‌عنوان‌مثال در منطقه‌ ۲ شهرداری شاهد نام‌گذاری خیابان شاهد غربی و شرقی یا نور غربی و شرقی بودیم که مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده بود.
مالکی نژاد تصریح کرد: در این تغییرات سعی شده تا از نام مبارک شهدای همان مناطق برای نام‌گذاری‌های جدید استفاده شود.
وی در پاسخ به انتقاد برخی از شهروندان از این تغییرات بیان داشت: به همین شکلی که برخی از شهروندان مخالف این تغییرات هستند تماس‌ها و درخواست‌های بسیاری از سوی شهروندان داشتیم که خواستار تغییر نام این خیابان‌ها بودند به‌خصوص خیابان‌هایی که به‌صورت غربی و شرقی نام‌گذاری شده بودند درخواست‌های تغییر نام بسیار بالابود هم‌اکنون نیز درخواست‌هایی برای تغییر نام خیابان امام سجاد شرقی و غربی در سالاریه وجود دارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم افزود: علاوه بر این در نام‌گذاری خیابان‌ها نیز از نظرات مردم استفاده کردیم و سعی کردیم با کمترین حساسیت این تغییر نام‌ها صورت بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار