مدیر دفتر مدیریت مصرف و كاهش آب بدون درآمد شركت آبفا:

استفاده ازعایق مناسب بهترین روش برای جلوگیری از یخ زدگی كنتور های آب

خبرگزاری پانا: مدیر دفتر مدیریت مصرف و كاهش آب بدون درآمد شركت آبفا گفت :هرساله با شروع فصل سرما خطر تركیدگی كنتورهای آب تعداد زیادی از مشتركین آب و فاضلاب را تهدید می كند و درصورت عدم پیشگیری و تركیدگی كنتور ، حجم زیادی از آب به ناگاه وارد ساختمان شده و می تواند خسارات غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد .

کد مطلب: ۲۹۰۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا، سیاوش پاکدل با اشاره به اینكه سال گذشته به علت عدم توجه بعضی از شهروندان ، چندین هزار كنتور آب در شهرهای استان یزد دچار تركیدگی گردید افزود : تركیدگی كنتور ها علاوه بر وارد كردن خسارات سنگین به تعدادی از منازل و اماكن مشتركین ، منجر به هدر روی حجم بسیار زیادی آب نیز می شود كه جلوگیری از این امر به وسیله ی روش های بسیار ساده قابل پیشگیری می باشد.

وی با بیان اینكه علت تركیدگی كنتور های آب یخ زدگی آب داخل كنتور می باشد گفت : زمانی كه آب صفر درجه به یخ صفر درجه تبدیل می شود به میزان 9 درصد افزایش حجم پیدا می كند كه این نیروی افزایش حجم از داخل كنتور به بدنه آن وارد می شود ، بنابر این تنها روش كارآمد جهت جلوگیری از یخ زدگی كنتور ها ، عایق بندی مناسب آن ها می باشد .

پاكدل در ادامه كارآمد ترین روش جهت حفاظت از كنتور آب را استفاده از خاك اره عنوان كرد ، به این ترتیب كه داخل حوضچه كنتور را از كف حوضچه تا درب حوضچه با كیسه ی نایلون در بسته محتوی خاك اره پر نموده و در انتها با قرار دادن یك نایلون بزرگ زیر درب حوضچه از ورود رطوبت به داخل حوضچه كنتور جلوگیری نماییم .

وی استفاده از البسه ، پتوی كهنه ، پشم شیشه ی فوم دار و حتی قرار دادن موكت داخل حوضچه كنتور را از دیگر روش های مؤثر جهت جلوگیری از سرمازدگی كنتور معرفی كرد .

مدیر دفتر مدیریت مصرف و كاهش آب بدون درآمد هم چنین عایق بندی لوله های آب بدون حفاظ را حائز اهمیت دانست و گفت : معمولاً تركیدگی لوله های آب در هنگام شب كه بیشترین برودت هوا وجود دارد و آب نیز در لوله ها ساكن است اتفاق می افتد .

سیاوش پاكدل در پایان یادآور شد : حفاظت از كنتور های دیواری باید به صورت جدی تری انجام گیرد چرا كه احتمال تركیدگی این كنتور ها نسبت به كنتورهای زمینی بسیار بیشتر می باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار