آبفای تهران: مراقب یخ‌زدگی کنتور باشید

تهران (پانا) - معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران می‌گوید مشترکان آبفا زمان یخ‌زدگی کنتور آب از ریختن آب‌جوش و در معرض حرارت قرار‌ دادن کنتور خودداری کنند.

کد مطلب: ۸۸۴۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد
آبفای تهران:  مراقب یخ‌زدگی کنتور باشید

به‌گزارش وزارت نیرو، "رسول باقری" افزود: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و احتمال یخ‌زدگی کنتور‌های آب در کشور از مشترکان آب و فاضلاب تقاضا داریم که از تجمع آب داخل محوطه کنتور جلوگیری کنند.
او ادامه داد: دمای زیر صفر باعث می‌شود آبی که در چاله کنتور جمع شده است یخ بزند و به کنتور آسیب وارد شود.
باقری تاکید کرد: در تهران در خانه‌هایی که جهت شمالی دارند به‌دلیل کاهش دمای هوا احتمال یخ‌زدگی کنتور بیشتر است و باید کنتور را با پوشال و پارچه بپوشانند تا گرم شود.
معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در دو سال گذشته به دلیل سردی هوا بیش از 10هزار کنتور در استان تهران یخ زد که منجر به قطعی چندساعته آب مشترکان شد.
او افزود: زمانی که دمای هوا به منفی صفر درجه می‌رسد مشترکان باید تمهیدات لازم را برای جلوگیری از یخ‌زدگی انجام دهند.
باقری با اشاره به اینکه کهنه و نو بودن منازل مسکونی هیچ ربطی به یخ‌زدگی کنتور‌های آب ندارد گفت: جنس لوله‌های آب به گونه‌ای است که یخ نمی‌زند و فقط حوضچه نگهداری کنتور به‌دلیل وجود رطوبت یخ می‌زند.
وی ادامه داد: طبق آیین‌نامه اگر مشترکان از تاسیسات آب نگهداری نکنند در صورت بروز مشکل باید خسارت آن را پرداخت کنند.
معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: مشترکان در صورت یخ‌زدگی با شماره 122 تماس بگیرند و خودشان هیچ اقدامی برای بازشدن یخ کنتور انجام ندهند، چون این باعث افزایش هزینه‌های آنان می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار