استاندار آذربایجان شرقی:

محدود کردن دانشگاه به معنای عدم تحرک و پویایی جوانان انقلابی است

خبرگزاری پانا:استاندار آذربایجان شرقی گفت:محدود کردن دانشگاه به معنای عدم تحرک و پویایی جوانان انقلابی و مسلمان ماست.

کد مطلب: ۲۹۰۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، اسماعیل جبارزاده در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در تالار وحدت دانشگاه تبریز، گفت: دانشگاه تبریز سرداران بزرگی را تقدیم انقلاب کرد که در روزهای دفاع از شرف، ناموس و خاک پاک میهن اسلامی حماسه‌آفرینی کردند.

وی با بیان این که دانشجو، مظهر بیداری و دانشگاه، مبدا تحولات کشور است، افزود: استقلال، آزادی و امنیت فضای دانشگاه به موازات استقلال، آزادی و امنیت روانی و اخلاقی جامعه بوده و محدود کردن دانشگاه به معنای عدم تحرک و پویایی جوانان انقلابی و مسلمان ماست.

جبارزاده با اشاره به این که جنبش دانشجویی ایران سابقه‌ای به درازای مبارزات انقلابی از زمان ملی شدن صنعت نفت دارد، خاطرنشان کرد: جنبش عدالتخواه دانشجویی گاه با شتاب و زمانی به کندی گذشته، اما هیچ‌گاه آرمان‌ها و خواسته‌هایش را در شرایط مختلف تاریخی فراموش نکرده و همواره دادخواه مطالبات مردمی بوده است.

استاندار آذربایجان شرقی روز دانشجو را روز پرسشگران اندیشمند و آرمان‌خواه توصیف کرد و گفت: دانشجویان نقش اساسی در استقلال و آزادی ایران اسلامی بازی کردند و همواره پیشگام حرکت‌های آزادی‌خواهانه و استبدادستیزانه بوده‌اند.

وی با اشاره به نقش دانشجویان در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و حفاظت از دستاوردهای انقلاب در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: پیشرفت و توسعه کشور پس از جنگ و در دوران سازندگی نیز مرهون ابتکار و خلاقیت دانشجویان بوده و بخش مهمی از تحولات و حماسه‌های سیاسی کشور در گرو تلاش دانشجویان بوده است.

جبارزاده با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در سال 92، اظهار داشت: در خرداد 92 که همه دلسوزان کشور به روند جاری مدیریت اجرایی اعتراض داشتند، ملت ایران و به خصوص دانشجویان به صحنه آمدند و روش جدیدی از مدیریت را برگزیدند.

وی با بیان این که انتخاب دولت تدبیر و امید مدیون حمایت‌هیا دانشگاهیان است، افزود: در طول ماه‌های اخیر نیز شاهد بودیم که دولت بیشترین هزینه را در عرصه علم و دانش پرداخت کرده و بیشترین هجمه مخالفان دولت از این ناحیه بوده است.

جبارزاده تصریح کرد: با این حال سیاست اعتدال و امید، سیاست غیرقابل برگشت دولت بوده و دولت هرگز از مواضع خود در قبال دانشگاه و دانشجویان عبور نخواهد کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه گسترش کیفی علم در دانشگاه‌ها، افزایش بودجه‌های علمی و پژوهشی، حمایت از تشکل‌های دانشجویی و صراحت و شفافیت با دانشگاه‌ها را از جمله برنامه‌های دولت تدبیر و امید اعلام کرد و گفت: از بزرگترین دستاوردهای دولت گسترش فضای امید در جامعه است و امید نخبگان و دانشگاهیان به این دولت بیش از گذشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات پیش روی دولت از جمله کاهش قیمت نفت، تعهدهای به جا مانده از دولت قبل، رکود اقتصادی و معضل بیکاری، خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید ضمن حمایت از دانشگاهیان و دانشجویان، برای حل مشکلات کشور انتظاراتی نیز از آنها دارد.

جبارزاده با بیان این که برای اداره استان بی‌نیاز از دانشگاه و دانشجو نیستیم، افزود: فراموش نکرده‌ایم که روزی تحریم‌ها را کاغذپاره نامیدند، اما همین تحریم‌ها برای اقتصاد ما مشکل‌ساز شده و برای مقابله با آن برنامه دولت اقتصاد مقاومتی است که دانشگاه باید در تحقق این امر در کنار دولت باشد.

وی با اشاره به این که نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه کشور است، افزود: دشمن بنا دارد از طریق بی‌انگیزه و مایوس کردن نیروی انسانی از تحصیل، تحقیق و تدبر ما را از این ظرفیت محروم کند، بنابراین انتظار داریم که دانشجویان فضایی بانشاط در دانشگاه‌ها ایجاد کرده و دانشگاه‌ها را به سمت کارآفرینی سوق دهند.

جبارزاده با تاکید بر این که هیچ کاری را بدون پیوست علمی انجام نخواهیم داد، گفت: دانشگاه باید در تهیه این پیوست با مدیران اجرایی استان همکاری کند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره سه شهید دانشجو در 16 آذر 1332، گفت: درود بر شما فرزندان خلف ایران که این سه آتش را در دل خود زنده نگه داشته‌اید و امروز به یاد این سه شهید بزرگوار این مراسم را ترتیب داده‌اید.

وی افزود: شور و نشاط شما دانشجویان روزهای شیرین دوران دانشجویی را برای من زنده کرد.

جبارزاده همچنین یاد و خاطره شهدای دانشجوی دانشگاه تبریز را گرامی داشت و گفت: شهیدان مهدی باکری، غلامحسین شفایی، ایرج خلوتی و شهدای دانشکده فنی همه دانشجوی این دانشگاه بودند که به روح پاک همه آنها درود می‌فرستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار