نجاتگران هلال احمر فیروزکوه از آموزش امدادو نجات جاده ای بهره مند شدند

خبرگزاری پانا: با حضور مربیان کشوری، دوره تخصصی امداد و نجات جاده ای برای ۳۰ نفر از نجاتگران مرد فیروزکوهی برگزار شد.

کد مطلب: ۲۸۹۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علی محمدعلی تبار رییس جمعیت هلال احمر شهرستان فیروزکوه روز یکشنبه در این زمینه اظهارکرد: صبح امروز با برگزاری آزمون های تئوری و عملی، دوره ۴۸ ساعته امداد و نجات جاده ای برای ۳۰ نفر از نجاتگران (افراد ۸ تا ۲۹ ساله) این شعبه به اتمام رسید.

وی گفت: نجاتگرانی که حد نصاب و نمره لازم را در آزمون های تئوری و عملی کسب کنند، گواهی نامه امداد و نجات جاده ای از سوی مؤسسه علمی- کاربردی جمهوری اسلامی ایران دریافت می کنند.

محمدعلی تبار افزود: محمد کایگانی مربی درجه ۳ جستجو و نجات کشوری، هادی رحیمی مربی درجه ۳ جستجو و نجات حوادث و سوانح رانندگی کشوری، سعید طاهری مربی درجه ۳ جستجو و نجات کشوری و حمزه کمدی و احمد اسفندیار مربیان جمعیت هلال احمر شعبه فیروزکوه مسؤولیت آموزش نجاتگران را در این دوره تخصصی را بر عهده د اشتند.

وی بیان داشت: امداد و کمک های اولیه، شرح وظایف نجاتگران در جاده ها، رهاسازی مصدوم، شناخت تجهیزات در سوانح جاده ای، اصول نجات در سوانح، ایمنی، ارزیابی و مدیریت صحنه حادثه، ترابری نجات در جاده، طناب، گره و کارگاه نجات، طرح عملیات نجات، حمل مصدوم و آمادگی جسمانی، عمده سرفصل های این دوره تخصصی را تشکیل می داد.

شهرستان فیروزکوه دارای یک پایگاه امداد و نجات جاده ای در امین آباد است و به گفته محمدعلی تبار احداث پایگاه امداد و نجات جاده ای در منطقه سرانزا تا پایان سال به اتمام می رسد.

/سید علی دریاباری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار