در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

آخرین وضعیت بیمه کارگران ساختمانی/800 هزار کارگر تحت پوشش بیمه هستند

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره آخرین وضعیت بیمه کارگران ساختمانی گفت: شورای نگهبان به مصوبه مجلس درباره بیمه کارگران ساختمانی ایراد گرفته که قرار شد تا ایرادی که شورای نگهبان به این مصوبه گرفته در کمیسیون مربوطه مرتفع شود و گزارش آن در مجلس قرائت شود.

کد مطلب: ۲۸۹۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، در پاسخ به این سوال که بیمه کارگران ساختمانی چه زمانی اجرا می شود، اظهار داشت: طبق اعلام سازمان تأمین اجتماعی 800 هزار نفر از کارگران ساختمانی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: پوشش بیمه ای کارگران ساختمانی نیازمند اعتبارات لازم است که دولت باید به آن توجه کند. البته نمایندگان همواره موضوع بیمه و به خصوص بیمه کارگران ساختمانی را مورد توجه داشته ‌اند و مصوبه ‌ای هم در این زمینه داشتیم که شورای نگهبان از بار مالی آن ایراد گرفت.
وی ادامه داد: همچنین قرار شد تا ایرادی که شورای نگهبان به مصوبه مجلس گرفته در کمیسیون مربوطه مرتفع شود و گزارش آن در مجلس قرائت شود.
این نماینده مجلس تأکید کرد: ما معتقدیم که همه کارگران ساختمانی باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند. طبق اعلام سازمان تأمین اجتماعی هم اکنون کارگران ساختمانی با پرداخت 7 درصد حق بیمه توسط سازمان می توانند تحت پوشش قرار بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار