فرسوده بودن اتوبوس های بین شهری از سفرهای گردشگران خارجی می کاهد

خبرگزاری پانا:عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ایمنی در وسایل حمل و نقل بین شهری موضوع مهمی است که متاسفانه کمتر در کشور مورد توجه قرار می گیرد و مسئول اصلی آن هم وزارت راه است.

کد مطلب: ۲۸۹۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، ایرج ندیمی گفت: متاسفانه به خاطر فرسوده بودن ناوگان اتوبوسرانی برخی اتوبو سهای بین شهری سیستم اطفاء حریق ندارند و با وقوع یک حادثه، مسافران نگران می شوند و جانشان به خطر می افتد.

وی ادامه داد: برخی گردشگران خارجی هم به خاطر فرسوده بودن سیستم حمل و نقل بین شهری دوست ندارند که با اتوبوس سفر کنند و این باید مورد توجه مسئولان گردشگری باشد چون کشور ما طبیعت زیبایی دارد که گردشگران خارجی آن را دوست دارند و در سفرهای بین شهری می توانند از آن لذت ببرند.

ندیمی افزود: در مجلس بارها به وزارت راه در مورد قدیمی بودن اتوبوس های بین شهری تذکر داده شده اما تا زمانیکه بودجه طرح آماده نباشد امکان اجرای آن وجود ندارد و باید یک ردیف بودجه جداگانه مجلس به آن اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه نوسازی اتوبوسهای بین شهری سبب می شود تا کتر افراد با وسایل شخصی رفت و آمد کنند، ادامه داد: وقتی دو روز تعطیلی داریم بیشتر جاده های کشور مسدود می شوند اما با ایمن سازی اتوبوسها حجم ترافیک جاده ای کاسته می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: البته کیفیت و استاندارد بودن قطعات یدکی اتوبوسهای بین شهری هم مهم است تا یک اتوبوس پس از یک سال هم امکان تردد داشته باشد.

وی اظهار داشت: کیفیت و استاندارد ساخت ناوگان حمل و نقل بین شهری موضوع مهمی است که نباید هیچگاه آن را نادیده گرفت و کمترین بی توجه به این موضوع می تواند جان هزاران انسان را به خطر اندازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار